Vad är det för roligt med rosetter?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare _anonym_12
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 54
  • Visningar Visningar 6 630
Sv: Vad är det för roligt med rosetter?

Jag gillar mest plaketterna, rosetterna skulle jag vilja sätta upp, men har tyvärr ingen idé var jag ska hänga dom... I min lilla 1a har jag inte plats för några i alla fall, och tror inte stallet där jag hyr in mig skulle uppskatta om jag hängde mina rosetter överallt...

Men plaketterna sätter jag på min häst boxdörr, hoppas på fler för dom är speciella för mig :bump:

Såhär blir det med plaketterna på boxen:

24966760.jpg

visst är det roligt med plaketter, då får man ju "skryta" lite i stallet också hur duktig man varit:D

TS: Jag kan väl tänka mig att rosetter inte är lika mkt värt om man är ex. malin baryard(som någon hade en lite historia om) och säkert har några tusen. men för mig är det i alla fall en fin belöning för all träning jag lagt ner, att få ett bevis på att jag är duktig! sen kan man komma sist och inte få rosett men ändå vara nöjd(kanske inte precis efter tävlingen med några dagar senare:D).

Jag tävlar i ponnytrav med mitt russ .. och bästa vi har blivit är 5a (har inte kört många lopp med henne) hur som haver .. jag vill ha rosett oavsett färg/placering .. jag skriver på baksidan vad hon gick för tid, hur banan var, hennes prestation, banan och självklart hennes namn, kul minne tycker jag .. och även oavsett färg så hänger jag upp dom på väggen :) I ponnytrav får man prispengar, rosett och buckla vid 1-3 plac. samt ett vinnartäcke vid 1a plac .. 3-5 plac. prispengar och rosett och oplacerade får vita, om dom vill ha dom :)

Jag har en tråd som jag hänger dem på precis innanför stalldörren. Skriver plats, vilken häst, och gren, datum. Tycker det är roliga minnen. :D

Vad har du tävlat på för bana där även oplacerade för rosett? Nästan de enda loppen där oplacerade får rosett är STC-loppen

Det är ju det roligaste, att få sätta upp nya rosetter när man kommer hem från en tävling :) Sen har man ju dom som minne och kan läsa på baksidan när det var m.m.
Har alla mina rosetter uppsatta på väggen (ca 300).

Tycker att det är mindre roligt att vinna grimma m.m. Täcke är väl okej för det används alltid om det är i rätt storlek(!). Men hur kul är det att vinna grimmor och hovkratsar?! En är väl okej men när man vinner flera stycken så använder man ju inte ens dem.. Det bästa är när man får pengar för de kan man ju köpa vad man vill för istället.

Jag tkr inte det är något fel med rosetter de är kul att få:) Kanske är inte alla CR- rosetter med min gamla shettis i 20 cm så roliga att titta på längre, men jag var så stolt då iaf:) Själv skriver jag på baksidan vad för klass jag har tävlat, datum och häst. Det blir en påminnelse och något att vara stolt över, då det gått bra den gången. Sen är det givetvis kul med hederspriser oxå, men jag tar hellre prispengar/startavgiften tillbaka! Något som saknas på ponnytävlingar nu ju:(
Men annars är det rolig tmed plaketter också så man kan "skryta" lite i stallet:)

har man tröttnat på rosetter så är det definitvt ett tecken på att man placerar sig för mycket:cool:

Ja som frågan lyder vad är det för roligt med dem?
När jag tävlar vill jag ha hederspriser som täcken, grimma.
Vet inte var man ska göra av rosetterna, tycker det är fult att sätta upp på vägen.
Nä jag ser inte nöje med dem.
Varför tycker ni? vad ska man ha dom till ? varför ska man vinna sånt? Tycker det är onödigt.

Jag sätter upp mina på väggen ( tills det fanns plats, sedan fanns dom på säng gaveln en tid för att sedan åka upp i gardinerna! )
och där sitter dom än idag! Dock har jag varken haft tid eller plats att sätta upp mina planketter vilket jag tycker är himla tråkigt "/ ... Men men :)

Jag tycker forfarande det ar roligt med rosetter, men de blir latt alldeles for manga alldeles for snabbt. Jag har mina pa en rad tradar med de storsta i mitten - ser snyggt och fargglatt ut! Dock tar de ju PLATS!

*KL* jag gillar rosetter, de är ju roliga, kul att skriva datum, tävlinsplats, hästens namn, arrangerade klubb, klass osv. på dem. Sedan ser man ju vilka placeringar man fått på tävlingen också. Jag tror det skulle bli väldigt dyrt och svårt om alla tävlingsarrangörer skulle dela ut grimmor och täcken på alla tävlingar, det skulle kosta hiskeligt mycket pengar (antagligen bli ännu dyrare att tävla) och svårt med alla förekommande storlekar.

Rosetter är alltid lika roligt att ta imot & uppskattande, även om man börja ha 100-tal nu :D Jag skriver också på baksidan, roligt att veta vilket datum, tävlingsplats, poäng/procent osv. Sedan så hängs dom upp på min vägg (även plaketter skruvar jag upp på hästens boxdörr). Det som är roligast att få är nog ändå hederspriser, tycker det är lite dåligt med det på vissa klubbar, förstår nog om det är svårt att fixa ihop priser men det är allt roligt att få, även täcken ;)

Ja som frågan lyder vad är det för roligt med dem?
När jag tävlar vill jag ha hederspriser som täcken, grimma.
Vet inte var man ska göra av rosetterna, tycker det är fult att sätta upp på vägen.
Nä jag ser inte nöje med dem.
Varför tycker ni? vad ska man ha dom till ? varför ska man vinna sånt? Tycker det är onödigt.

Jag sparar alla mina rosetter, har dom på en vägg i stallet.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Gnägg Gör en egen tråd på ämnet eftersom jag tycker sånt här är hysteriskt kul 😅 Här kommer Kaj som människa! Roligt med den lilla vita... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 531
Senast: cili
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 879
Senast: co-SMAD4
·
Relationer Hej, Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig i denna situationen och buke brukar ju vara fantastiskt. Ett par gånger om året är vi...
Svar
14
· Visningar
1 250
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka