Vad är det här för sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Minja91
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 526
M

Minja91

Hallå!
Är inte så bra på det här med sadelmodeller och undrar om det är någon som vet vad det här är för sadel. Jag vet att det är en Hubertus, men vilken modell
och vilket år kommer den ifrån? Allt som finns är ett nummer: 87892 (jag tror att det skymtar ett K framför också). Tänkte nämligen sälja sadeln och undrar om det är någon som vet?
Tacksam för svar! :)

IMG_2224.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad är det här för sadel?

Jag vet inte alls vad det är för modell eller årgång (om man säger så) på sadeln. Måste däremot påpeka att jag har en vääääääääldigt lik men allround modell hängande ute i sadelkammaren, använde den på min förra häst. Älskar sadeln över allt annat och hade köpt den direkt av dig om modellen hade passat på min nuvarande häst, men det gör den tyvärr inte. :( och om det är rätt storlek så klart, men det hjälper ju inte i detta fallet.

K kanske står för Kosak? eller är det bara hoppmodellerna som heter så?
Tror på att det är en Hubertus Koskak :) år har jag ingen aning om..

Okej, tack för hjälpen, kollar vidare!! :)

Påminner lite om min som är en hubertus flexline. Har inte kollat under kåpan på min om det står några siffror där men jag kan kolla när jag ska ut till stallet om du vill.

Ja tack, det skulle vara jättebra!!

Jag tror att det är en normal, alltså en 3:a :) Men eftersom jag inte vet exakt vad det är för sadel så är jag inte hundra. Den är i alla fall inte vid :)

Nehe, rackarns då... Tack för att du kollade!

Ett lätt sätt att se om det är en flexline är att öppna upp framtill, undertill och se vad det är för färg på kopparjärnet. Är det färgat så är det en flexline.

Det ser ut som en gammal flexline i modellen. Jag har haft till mitt förra halvblod, en underbar sadel som man inte sitter fast i vilket man gärna gör i dessa nya moderna sadlar med stora stöd både här o där.

Vi har en liknande sadel som jag också funderat på. En sadelprovare ska titta på den idag och ge nån värdering på den, så få se vad hon säger. Det vet jag att det är inget jättedyrt märke.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
645
Senast: Honey07
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 436
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
1 028
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka