Vad är det som gäller för detta??

H

horsedream

Om en häst/ ponny kommer in till Sverige med polskt hästpass, vad gäller då?? Säg att hästen/ ponnyn ska stanna runt två år i SVerige.

Hur lång är en hästbuss för sexhästar med bodel??

TACKSAM för SVAR!! :bow:
*kramar av styrka*
Magda

Sv: Vad är det som gäller för detta??

Tror att det beror lite på vad hästen/ponnyn gör här och vem som äger den. Jag vet ett antal svenska travhästar som är i Frankrike för träning och avel med svenska pass efter som ägaren är svensk. Lika så känner jag till en dansk häst som varit i träning i Sverige i två år med danskt pass efter som ägaren bor i Danmark.

Sv: Vad är det som gäller för detta??

Varfor ska hasten bara stanna i Sverige i 2 ar? Ar det tankt att hasten ska tavlas i Sverige under den tiden?
Ett pass ar ett pass oavsett vilket land hasten kommer ifran, men hade du tankt att tavla hasten i Sverige, behover du regga hasten med ett svenskt pass. Du skickar in det polska passet och far tillbaka ett svenskt pass. Men om hasten inte ska stanna i Sverige, sa ar det ingen ide att byta pass till hasten.

En hastbuss som tar 6 hastar + en bodel kan vara olika lang beroende pa hur den ar inredd samt hur stor bodelen ar.
Det gar inte att saga hur stor den ar nar man inte vet hur den ser ut.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 745
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 501
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 376
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 912

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka