Vad är det???

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare In_Joy_And_Sorrow
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 239
I

In_Joy_And_Sorrow

Kikade på distanssidan här på bukefalos och blev nyfiken på vad det egentligen är?? Vad gör man när man rider distans??:angel:
Har inte funderat något på det här förut.
Lär mig!!!! :)

Sv: Vad är det???

Man rider en snitslad bana på mellan 50-160km (delas upp i flera slingor). Före, under och efter går hästen igenom en veterinärbesiktning. Det gäller att komma först i mål MEN att hästen är ok till att kunna fortsätta.
På en 5-mil är det en veterinärgrind i mitten där hästen ska ner i puls så fort som möjligt (ridtiden tickar tills man själv begär att få visa hästen). På 8-mil är det 2 vet.gindar. På 12-mil 3st osv..
// Linda

Sv: Vad är det???

okej, då får det nog bli en sådan :)

Liknande trådar

Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
372
Senast: Elo
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 245
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
4 119
Senast: Capybara
·
Gnägg Är nyfiken och vill lära känna alla Bukehästar bättre känner jag. Så undrar vad just din häst har för små personliga egenheter? Min... 2
Svar
24
· Visningar
1 511

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Balkong 2025
  • Ögonfärg
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka