Vad är detta för något?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare beatonthebrat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 483
Sv: Vad är detta för något?

Det är en SJUKKRAGE och ingenting annat, använder man den till hästar som biter och sliter i täcken är man helt ute och cyklar, sådana hästar ska ha haklapp på grimman.

Jag har aldrig set tnånting sånt där tidigare men jag pratade me en tjej som jobbat för en stor travkille i Frankrike och hon berättade hur de sprutade in aceton (ja sånt som man tar bort naggellsck med tex) innanför huden i bogen på hästar som blev förkylda. Så lät de hästarna vara i tre dagar och då fick de ha en krage på sig för att inte huga sönder bogarna... Och jag kan tänka mig att det var något sånt där liknande som hästarna hade då...

//Lillan

Det är en sjukkrage, för att hästen inte ska kunna slicka sår, dra upp bandage osv.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 929
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 332
Senast: Silje
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka