Vad är en wrangler?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare danilo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 4 716

danilo

Trådstartare
Jag söker lite jobb i staterna till sommaren, och wranglers är ju ofta förekommande. jag tolkar det lite som hästskötare/ ryttare liknande - är jag helt ute och cyklar eller kan det stämma? man vill ju helst inte komma dit och sen inse att man är anställd som rodeoryttare :D

Sv: Vad är en wrangler?

Wikipedia;

# en student vid University of Cambridge som lyckats fullfölja tredje årets matematiska "tripos" med första klassens examensutmärkelse.
# en hjälpreda på en ranch som mestadels har hand om hästarna. Se hästkarl.
# ett företag som tillverkar jeans. Se Wrangler (företag)

Wrangler är även en position när man driver en hjord med kor. Tror det är den ryttaren som rider längst bak och driver allting framåt. Eller var det han på sidan.........

Aha! vad bra! Höhö, ja det är väl kanske snarare hjälpreda-stuket jag tänkte mig än vare sig att bli amerikansk student, boskapsdrivare eller förvandlas till ett par jeans. Men jag ska förstås läsa om de olika jobben för att se till så att jag hittar rätt arbetsuppgifter för mig, men tack för hjälpen ändå! :)

Wrangler är även en position när man driver en hjord med kor. Tror det är den ryttaren som rider längst bak och driver allting framåt. Eller var det han på sidan.........
Det var inte en siffra rätt, du Elenor! :D En wrangler har hand om hästarna !

Jag söker lite jobb i staterna till sommaren, och wranglers är ju ofta förekommande. jag tolkar det lite som hästskötare/ ryttare liknande - är jag helt ute och cyklar eller kan det stämma? man vill ju helst inte komma dit och sen inse att man är anställd som rodeoryttare :D

Det är nog än värre att komma dit o inse att man kan på tok för lite för att klara jobbet!

Det var inte en siffra rätt, du Elenor! :D En wrangler har hand om hästarna !

Är DU helt säker på det? ;) Det kan ju faktiskt ha två betydelser.

Jag såg en slags skylt i Texas där de olika positionerna vid boskapsdrivning förklarades med namn och dylikt. Har för mig "wrangler" var en position...

Men vem vet, jag lider ju praktiskt taget av alzheimers :devil: :bow:

ursäkta, men vad var det där för pik? du vet knappast något om vad jag kan eller inte kan, eller vilka tjänster jag söker.

Oj hoppsan sorry :)
Ibland läser man in lite andra saker än vad den som skrev hade tänkt sig.

Är DU helt säker på det? ;) Det kan ju faktiskt ha två betydelser.

Jag såg en slags skylt i Texas där de olika positionerna vid boskapsdrivning förklarades med namn och dylikt. Har för mig "wrangler" var en position...

Men vem vet, jag lider ju praktiskt taget av alzheimers :devil: :bow:

Ingalena har rätt Elanor, en Wrangler är den som sköter om häster. I en Cattle Drive som du tänka på är det en Wrangler som skörta om The Remuda, (extra häster).
Dom som rida längst bak kallas för The Drag´s eller Drag Position.
Az

Ingalena har rätt Elanor, en Wrangler är den som sköter om häster. I en Cattle Drive som du tänka på är det en Wrangler som skörta om The Remuda, (extra häster).
Dom som rida längst bak kallas för The Drag´s eller Drag Position.
Az

Ahaa...

Men då hade jag i alla fall rätt i att en wrangler är MED i en cattle drive!! :D

Ahaa...

Men då hade jag i alla fall rätt i att en wrangler är MED i en cattle drive!! :D

Yes you were and I am sure you would rather be the Wrangler than being the Drag on a Arizona Cattle Drive.

With age comes forgetfullness, but the memories alway´s seem too come back just when you need them ;)
Az

Liknande trådar

Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 558
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det... 2
Svar
37
· Visningar
3 865
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Sharpless
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 821
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka