Vad är "Equileather"?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare MrG
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 4 237
M

MrG

Hej. Jag tittar just nu efter dressyrsadlar och undrar vad "Equileather" är för nåt? Hur känns det/ser ut? Vad är det för skillnad på vanligt läder och det här? Är det nån skillnad?

Jätte tacksam för alla svar. Är inte så bra på detta.. :)

Sv: Vad är "Equileather"?

Tror att wintec kallar det konstläder deras sadlar är gjorda av för Equileather.

Okej. Då vet ja.. hehe.. nåt att rekomendera eller?? Bra lr dåligt?

Jag har deras mocka-variant i min sadel, det känns mer eller mindre som vanlig bra mocka, så jar tippar att equileather också är ganska likt riktigt skinn.

Okej. Ja, jag har inte sätt sadeln mer än på bild.. Ville veta innan man tar hem den.. Men kanske ska prova den då :)

Det känns inte som riktigt läder på långa vägar, men Wintecs sadlar ger en bättre känsla än Griffins.
Skillnaden mellan equileather och vanligt läder är att equileather är lättare att sköta. Man behöver aldrig smörja det, det räcker med att torka av sadeln med en trasa då och då för att hålla den ren...

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 597
Senast: Mirtai
·
Foder & Strö Först vill jag bara skriva att jag har skickat fler foton och beskrivning till tillverkaren men dom har stängt nu och svarar nog imorgon... 2
Svar
23
· Visningar
1 994
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka