Speciellt om man slipper steka pannkakorna först i och för sig!Det var verkligen jättegott och så larvigt enkelt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Speciellt om man slipper steka pannkakorna först i och för sig!Det var verkligen jättegott och så larvigt enkelt
Jag är rätt bra på matlagning, men pannkakor kan jag bara inte steka. Det blir bara kladdSpeciellt om man slipper steka pannkakorna först i och för sig!Men det är ju inte svårt annars heller bara lååååååååååååångdraget till tre ungar och en själv så att steka pannkakor är inte min favvosyssla i köket. Har oftare blivit så att jag stekt pannkakor åt barnen och ätit en macka själv för att jag inte orkar stå där och böka med fler. Men i lördags var ju bara jag hemma så blev bara till mig själv, snabbt och lätt!
Du kan få min talang!Jag är rätt bra på matlagning, men pannkakor kan jag bara inte steka. Det blir bara kladd
Jag gjorde länge bara plättar för att de gick att steka bra.Jag är rätt bra på matlagning, men pannkakor kan jag bara inte steka. Det blir bara kladd
Jag medTEAM PLÄTTAR!![]()
Erikshjälpen (och antagligen annan secondhand) har webbförsäljning också, jag har t ex köpt en rejäl gammal köttkvarn därifrånHar tyvärr inte möjlighet att besökarna second hand så ofta, men jag kan ju hålla utkik på tradera, tack![]()
Det går att köpa färdiga crepes?Crepes (ska vara någon fluglort över ordet, men....) är jättegott. Föredrar med svampstuvning eller skinkstuvning, men hittar numera bara med räkstuvning i affärerna. Det är jag inte så förtjust i, konstigt nog trots att jag gillar räkor.
Kommer i håg på hemkunskapen på högstadiet när vi gjorde crepes med svampstuvning och riven ost ovanpå rullarna och så tomater bredvid.
Synd jag just ätit middag.....
Japp! Jag köper mina crepes, jag är lat och avskyr att steka pannkakor och att laga mat rent allmänt. Crepes är dock de enda färdiga pannkakorna jag köper, de andra är oätliga!![]()
Jaså, du och @pepp äter bara såna där småTEAM PLÄTTAR!![]()
Japp, kolla i frysdisken, i en affär jag brukar handla i ligger de bredvid pajer, kåldolmar och lasagne! Säga vad man vill om färdigrätter osv men ibland är de faktiskt guld!Det går att köpa färdiga crepes?
Yay, för jag är jättekass på att steka pannkakor och som du säger är andra färdiga pannkakor oätliga.
Idag testade jag både med svampstuvning (nåja, min egen version med spirulina, miso, och tofu) och citron och socker. Båda var supergott, och mer nöjd med måltiden när det var hela kostcirkeln representerad (groddar också)Får se vad jag testar imorgon, har både nutella och glass hemma
![]()
Vispad grädde, hjortronsylt och baconJa, vad tycker du är det absolut godaste att ha på pannkakorna? obs att det handlar om riktiga tunna pannkakor, inte amerikanska eller banan eller blåbärs eller andra konstiga uppfinningar![]()
Har folk socker i smeten?Hallonsylt mixat med vispgrädde, vispad eller ovispad spelar ingen roll.
Jag gör mina pankisar salta dessutom, har aldrig socker i smeten, bara massa salt.
Ibland stekfläsk till, eller bacon om jag inte får tag i tjocka skivor...