Vad är Riding Horse för täckesmärke???

Sv: Vad är Riding Horse för täckesmärke???

Gillar också täcket, har det i regnutförande, dock så "viker" sig kanterna vid bogen (vid spännena) så hästen blir blöt på bringan. Är det bara jag som har detta problem?

Jag tror det mer beror på hästen, det gjorde det på den hästen som skulle haft täckena men inte på den hästen som har dem nu.

Det här ridninghouse täcket eller himalya är inte så jättebra i kvaliten. Tål inte allt för mycket rispor och tänder.
Men annars duger det gott och är prisvärt utöver det.
Dom har haft utförsäljning på dessa på b****s för 239 eller nåt. (regn).

Ja min häst är nog inte optimalt byggd för tunna täcken utan kardborreförankring med sitt utputande bröstben. :cool: Men "skönt" att det inte bara är jag som har problemet. Inte för att det gör så mycket, han fryser ju knappast på grund av det men det ser inte så bekvämt ut.

Och på min skäck (som såklart är vit där :cool:) så är hela bogen brun av det vattnet som rinner ner från manen och in under täcket. Mums.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 498
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 983
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
28 240
IT & mobiler En vän har blivit bestulen på sin telefon utomlands, inköpt i Sverige, men saknar både inloggningsuppgifter till telefonens ID och...
Svar
0
· Visningar
438
Senast: Casteloro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka