Vad äter du till frukost?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare snorp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 46
  • Visningar Visningar 2 930
Jag har på sistone gjort egna frukostmuffins. Sticker hemifrån 06.30 flera dagar i veckan och även om jag är hungrig på morgonen så har jag ingen aptit så tidigt. Muffinsen är enkla att ta i handen, går snabbt att äta och mättar lagom. Framför allt slipper jag tänka. Kompletterar ofta med en knäckemacka väl på jobbet.

Recept 10-12 normalstora muffins
4 dl mjöl (jag tar hälften vetemjöl, hälften något grövre såsom råg, dinkel eller dylikt)
Mixad röra av 1 paprika, 1 bit purjo och 2 morötter
2 ägg
1 tsk bakpulver
2 dl mjölk
1 dl rapsolja
Salt och peppar.

Blanda allt, häll i formar och grädda i ugn. Man kan med fördel garnera med riven ost innan gräddning. Går givetvis också att mixtra med smaksättningen efter eget tycke. Håller sig ätbara i en dryg vecka i kylskåp.
Låter jättegott! Hur länge i ugnen och hur varmt? :)

Alternativ på vardagar

1. Ingenting.
2. Lite fil o müsli o juice
3. En liten smörgås o juice eller vatten.
4. Lite mjölk o müsli

Oftast alternativ 1

Sedan en kopp kaffe direkt när man kommer till jobbet, efter morgonens långa skolskjutsfärd (upp till 4 stopp på olika skolor) och bilköande.

Äter samma varje dag till både frukost och kvällsmat.

Grahamsgrynsgröt med havremjölk och ca 1 dl blåbär
Hårdbröd, risbröd och ett mjukt bröd. (Bröd :love::love::love:) Oftast vegetarisk "leverpastej" eller oatlys "påmackan" på det mjuka brödet.
En frukt, oftast clementin eller äpple.

Längtar alltid till jag får äta min gröt och mina mackor, haha!

Liknande trådar

Mat I mitt yrke blir jag ofta bjuden på framförallt fikabröd, men även mat av olika slag. Jag hälsar ofta på hemma hos människor och i stort... 2
Svar
34
· Visningar
2 047
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag... 2 3
Svar
43
· Visningar
1 522
Senast: Halcyon
·
Övr. Barn Dottern är morgontrött och ogillar frukost. Men om hon inte äter något så blir hon såklart väldigt hungrig i skolan innan lunch och...
Svar
4
· Visningar
516
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i... 2
Svar
36
· Visningar
2 197
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna