Vad berättar man för arbetsgivaren?

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tarzan

Är hemma med nr 1 och nu har vi börjat fundera/jobba på nr 2. Nu när jag ska börja jobba så ska jag och arbetsgivaren prata igenom hur det är tänkt. Ska man då säga som det är? Att jo, jag har tänkt att jobba järnet...men kanske inte så länge (om vi har tur) eller ska man låtsas som man tänkt att jobba en längre tid??? Blir så kluven... Det är ju inget man diskuterar med sina närmaste vänner ens egentligen, men för ärligheten på jobbet kanske det är schysst att nämna det? Eller är det till nackdel? Hjälp mig innan jag inte har några naglar kvar att bita av :crazy:
 
Sv: Vad berättar man för arbetsgivaren?

Finns ingen som helst anledning att berätta någonting förrän du är gravid. Inräknat både den tid det tar att bli gravid och den tid du kommer att vara gravid, så är det ju troligt att du kommer att jobba bortåt ett år innan det är dags för nästa mammaledighet. Det är väl tillräckligt lång tid att planera för?
 
Sv: Vad berättar man för arbetsgivaren?

Det finns ingen anledning att ta upp något med arbetsgivaren som du i dagsläget inte vet något om. Ta upp det som har med din arbetssituation under nuvarande omständihgeter att göra, inget annat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: monster1
·
  • Artikel
Dagbok Det är nervöst att gå på arbetsintervju och arbetsgivare har ofta flera de ska intervjua. Och man ska väl ha en gnutta tur för att bli...
2
Svar
21
· Visningar
4 536
Senast: tornblomma
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 117
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp