Bukefalos 28 år!

Vad beror det på?

skuggan_

Trådstartare
Okej, Jag köpte 2 stycken nya gerbiler Igår! Dom är helt underbara och allt. Men nu till frågan. Det är en hane och en hona, vill ju para dom. Men iaf.. Så fick dom få träffa varandra och Han bara luktade henne i baken och hon pep, Alltså! Ska hon pipa? Kan man para dom endå? Hur många gånger ska dom träffas först? Behööver svar :)
 
Sv: Vad beror det på?

Det du bör göra är att läsa på om hur det är att föda upp gerbils innan du börjar!

Det är mycket som kan gå fel, mamman och ungarna kan dö i värsta fall.

Sedan är du säker på att honan är könsmogen och i brunst?
 
Sv: Vad beror det på?

Det var min syster som skrev i denna tråden men vi båda ville veta varför hon pep, hon är ca: 6 månader gammal och har läst en hel del om avel men inte hittat om hon ska pipa. Dock Kunde man se en bild som visade en hane som var för "på" precis så var hanen mot honan och så fort hon började pipa tog jag bort honom. Det stod att man skulle försöka igen efter några dar, hade inte tänkt att para dem riktigt än utan vänta i alla fall 2 månader eller något innan vi gör det så dem känner sig hemma osv!

Så kanske jag har läst mig till svaret, men andra svar får gärna skrivas!

// S
 
Sv: Vad beror det på?

Okej då förstår jag :)

Jag tror pipandet har med att göra att honan inte är i brunst. Det är lika hos råttor.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 361
Senast: AraSlei
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 230
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 698
Senast: Saigon
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp