vad betalar en fodervärd?

B

Bucus

Betalar en fodervärden allt, dvs stallhyra, hovslagare, veterinär, försäkring på hästen osv. Det kanske e lite individuellt men vad e vanligast?
 
Försäkringen ska man väl som hästägare helst stå för ifall att men man kan göra som så att fodervärden betalar en summa som motsvarar veterinärvårdsdelen.

Sen måste man göra upp i förväg vad som händer om hästen blir skadad.

Men annars så är väl det normala att fodervärden står för allt.
 
det vanligste är att man står för allt på hästen,som om den var en egen.
men det beror vell på vad man avtalar vid foderavtalet
 
Jag har varit fodervärd åt 2 hästar och då har jag stått för allt utom försäkringen. Så jag har stått för foder, stallhyra, avmaskning, veterinärkostnader, hovslagare mm. Men ägarna stod för försäkringen. Den ena hästen köPTe jag sen och försäkringen skrevs över På mig. Viktigt är hur som helst att skriva ett avtal som båda är nöjd med.
 
Jag har en kompis som är livstidsfodervärd åt en häst, hon betalar ALLT till den. Har den som sin egen, bara på pappret som den inte är hennes.
 
Jag ha rmin ena häst ute på foder och fodervärden står för Allt utom årskostnaden för försäkringen.
 
Som fodervärd tycker jag man ska stå för stallhyra, skoning, veterinär, foder, träningar mm. Självklart ska hästägaren stå för försäkringen. Men det lättaste är om fodervärd och hästägare skriver under ett kontrakt där det står vem som står för vilka kostnader.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag började fundera på en sak.T.ex en foderhäst har försäkring som betalas av ägaren.Om hästen behöver veterinärvård betalar fodervärden...
2
Svar
30
· Visningar
3 297
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 176
Ekonomi & Juridik Hej Jag är inne på att lämna min häst på livstidsfoder då den inte håller för det jag vill. Jag har intyg från veterinär vad den håller...
Svar
6
· Visningar
1 342
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp