"Vad betyder kn*lla?"

Alla tonåringar använder inte heller sånt språk.
Nu har jag kollat lite av ren nyfikenhet (vad säger värsta killen och tjejen i klassen för svärord, mellanstadie och är det ofta), svaret var att de svär inte mycket, utom en kompis nu på senare tid och han tyckte mest det var irriterande. Det verkar vara standard 1a religionsorienterade. Så jag hade inte fått fel bild i närområdet i alla fall.
 
Det är väl visst konstigt, vilka sammanhang vistas det där barnet i som ens har hört ett sånt uttryck? Det är ju extremt grovt, så jag skulle nog tycka att det var lite märkligt att en nioåring säger så. Eller vem som helst faktiskt, men från en nioåring är det ju lite extremt. Gissningsvis fattar han inte själv vad det betyder.

Det är vanligt förkommande på min sons skola t ex. Han går i fyran. De som säger så lär sig av äldre syskon skulle jag tro. Tror det är rätt vanligt beroende på skola och område. Kanske inte förekommer så ofta på Södermalm dock.
 
Kommer ihåg att vi kompisar i 7års ålder sa aj fitta när vi slog oss, hade bara snappat upp det från någon äldre tjej i stallet.

Tror inte det betyder så mycket för den här killen heller.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Min son går i fyran och det där är nog en del av de mildare orden som skulle yttras där. Idag när jag stod och väntade på honom efter skolan så var det gängslagsmål på skolgården och polis tillkallades (nu snackar vi mellanstadie alltså). Min son var inte involverad och skulle aldrig i hela sitt liv varken yttra ett svärord eller slåss i ett gängslagsmål. Men det är så samhället ser ut idag i allmänhet. Jag blir mörkrädd.
 
Min son går i fyran och det där är nog en del av de mildare orden som skulle yttras där. Idag när jag stod och väntade på honom efter skolan så var det gängslagsmål på skolgården och polis tillkallades (nu snackar vi mellanstadie alltså). Min son var inte involverad och skulle aldrig i hela sitt liv varken yttra ett svärord eller slåss i ett gängslagsmål. Men det är så samhället ser ut idag i allmänhet. Jag blir mörkrädd.
Litet sent på bollen men jag har ändå väldigt svårt att tro att polisingripanden i gängslagsmål på mellanstadieskolor sker i allmänhet. Det kan säkert vara normalläge i specifika skolor eller stadsdelar, men knappast i allmänhet i samhället på nationell nivå.
 
Litet sent på bollen men jag har ändå väldigt svårt att tro att polisingripanden i gängslagsmål på mellanstadieskolor sker i allmänhet. Det kan säkert vara normalläge i specifika skolor eller stadsdelar, men knappast i allmänhet i samhället på nationell nivå.

Jag kan inte göra annat än hoppas att du har rätt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp