Bukefalos 28 år!

Vad betyder pula för dig?

Att man fixar och donar. Men i Norge och nära Norska gränsen är det detsamma som pulla.
 
Pula tolkar jag som sex, men man kan också säga puligt om nått som är bra lr gott. Typ en falafel på vägen hem från utekväll är sjukt puligt. Fast har inte hört/sagt det på säkert 15 år. Mina yngre syskon använder det dock frekvent 😅 e inte mitt favorit uttryck direkt :p e skåning :)
 
Antingen knöla/klämma ner någonting i tex en väska (pula ner jackan), eller hålla på med något i maklig takt. Typ "pula i trädgården". Kan också användas som att man "pular på" med något, typ "pula på med stallet" om man gör det lite lätt långsamt sådär.
Precis så tänker jag också att pula används /betyder. :)
 
Pula är för mig att knöla ned, tvinga ned någonting i en låda eller ruggsäck, eller fixa och dona, precis som flera nämnt tidigare.
Pulla är sexuellt, rätt specifikt att fingerknulla en kvinna. Alternativt sig själv om en råkar vara kvinna. :)

Norra västerbotten.
 
Senast ändrad:
Nä, både "pula" och "pulla" handlar om sex.

Sett till svaren i tråden verkar det som att majoriteten använder "pula" på annat sätt.

Edit:

32816
 
När jag växte upp var det slang för sex men den betydelsen var kanske väldigt lokalt? Västerås.
Har inte läst de andra svaren än. Pula är när man fixar/grejar. Jag kan säga, "jag ska gå ut och pula lite i trädgården". Om jag får fråga vad jag gjort kan jag svara "har mest gått hemma och pulat".
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har ca 6 m rabatt (runt 0.5 m bred) som jag ska plantera blommor i. Kan ingenting om trädgård och är inte så intresserad men vill ha...
Svar
14
· Visningar
634
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
690
Senast: Krystalline
·
Samhälle Hur mycket betyder gener egentligen. Egna genetiska barn, spermadonation, äggdonation, embryodonation eller adoption? Hur stor roll...
2
Svar
35
· Visningar
1 969
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: Norma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp