Vad borde man se/göra på Gotland nästa v?

tuaphua

Trådstartare
Vi får ev någon ledig dag då vi är på Gotland över helgen och i början av nästa v.
Vad bör man se/göra?

Vi gillar härliga naturupplevelser, god mat, bilsport etc.
Tror jag tycker det känns taskigt att mannen ska lägga enstaka ledig dag på shopping. Och hästar får vi nog av på jobbet.

Hjälp mig överraska med lite kul saker!
Bil har vi!
 
Mycket har ju inte öppet för säsongen ännu.

Men god mat kan man få på Smakrike, Krakas krog, Gamla Masters, Surfers, cantina y chasitas för att nämna några.

Natur finns hur mycket som helst. Man kan i princip bara styra mot havet på valfri sida om ön. Stenkusten är ju lite speciell.
Även om ni får nog av hästar hemma så kan ett besök på Lojsta hed vara balsam för själen.

Bilsport... Kolla om Gotland ring har något evenemang?
 
Ät mat på surfers. Gå runt i innerstan, tror Kränku säljer kaffe att ta med nu, så köp en kaffe där och strosa. Fiket (Österport) tycker jag är rätt okej för lunch/fika. Åk ut till Högklint och ta en promenad.

Alltså för att vara någon som jobbar med turism på Gotland så är jag väldigt dålig på det här, men Surfers måste ni gå till. Deras mat OCH drinkar är det bästa som finns. Vi kanske möts där ikväll, jag är blond och har abstinens i blicken!
 
Tack för alla bra tips. Vi kommer inte ha någon tid för fritid de dagar vi jobbar. Och har bara 1,5 ledig dag.
Vi har iaf beslutat oss för Fårö. Sen ev hälsa på mannens gamla polare.
Men nu har vi ju fått bra tips!
Tusen tack allihop!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 451
Senast: Exile
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 705
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 726
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 791
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp