Vad dricka till sushi?

Sv: Vad dricka till sushi?

Ja, om man leker med tanken att det skulle vara annat än vatten (som är det enda jag kan föreställa mig passar - rätta mig gärna!).

Vad funkar att dricka till sushi? Förutom champagne, för det funkar väl till allt? :p

Grönt the (genmaicha)
Vatten
Coca cola (ingen annan läsk ;) )
japanskt öl

(och jag tror det är typ det som är vedertaget)

(Vette sjutton om jag skulle gilla champagne till)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad dricka till sushi?

Jag säger också grönt te eller öl, en lager eller en IPA.
 
Sv: Vad dricka till sushi?

I Sverige dricker jag gärna öl eller rosé till sushi om jag vill ha något festligare än vatten. I Japan blir det för det mesta Matcha.
 
Sv: Vad dricka till sushi?

Det är gott, jättegott.
Varje sushibit blir som den första i måltiden efter en klunk Rioja.
Och första tuggan är ju alltid bäst.
Alltså jag dricker ofta just Rioja till sushi eftersom jag gärna dricker just Rioja till allt.
Om jag inte dricker någon bra öl.

Det gäller ju att man gillar rött med fisk vilket jag gör.

Attans vad jag blev sugen på sushi.
Någon som vet var det finns bra sushi i Nyköping?


I Nyköping så finns den nog mest varierade sushin på Kohiro.
Restaurangen är dock minimal, och det är högt tryck på avhämtningen på vissa kvällar. Det händer att man får vänta en timma utöver de utlovade 20 minuterna!!

Dock så är det hög klass på den. Så den synden är snabbt förlåten med första biten.
 
Sv: Vad dricka till sushi?

Jag äter nästan bara sushi när jag är i USA och då brukar jag dricka cola om jag kör eller ölen Sapporo om jag inte kör.
 
Sv: Vad dricka till sushi?

Grönt te, ale eller vatten.

Hallands Fläder fungerar bra om man ha något starkare till.
 
Sv: Vad dricka till sushi?

Tack för tipset.
På den gatstumpen har jag inte varit ännu.
Mot Sushin vid nästa besök i Nyköping.
 
Sv: Vad dricka till sushi?

Ljust öl, eller vatten är det enda jag har provat. Och jag är nog för feg för att ge mig på något annat!
 

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 434
Senast: skogaliten
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 112
Senast: LiviaFilippa
·
Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
931
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp