Vad e det som gäller?

Aliil

Trådstartare
Jag vet ju att om man måste avliva en häst pga olycka/sjukdom så måste en vet skriva ett brev om varför (hjärnsläpp och kommer inte på vad det heter) för att man ska få t försäkringspengarna.

Men vad gäller om man en dag hittar hästen död? Ringer man bara in det då eller vad gäller då?

Sv: Vad e det som gäller?

En veterinär måste intyga att hästen är död, ev begär försäkringsbolaget obduktion. Hittar du hästen död ring försäkringsbolaget och fråga vad du måste göra

Beroende på bolag så kan det också räcka med två oberoende ombud/vittnen som intygar.

Det har inte hänt något än. Och förhoppningsvis dröjer det måååånga år än innan jag hittar någon av töserna döda. Utan andledningen till min fråga var mera att jag skulle vara förberädd om det skulle hända något.

Vet bara hur jobbigt det var när jag fick avlivan min förra häst utan att veta innan hur jag skulle göra. Tycler om att ha alla fakta i förhand så att säga.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag har köpt en häst. Först var jag fodervärd. Efter att vi kommit överens om att jag skulle köpa blev Köpekontrakt påskrivet. Full... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 599
Senast: Sanna25
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 678
Senast: 13579vas
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
22 986
Senast: Cambrie
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 725
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka