Vad får utrustning kosta för dej?

Sv: Vad får utrustning kosta för dej?

Lägger både mkt och lite (vad är lite egentligen?) pengar på sadlar. Har en för 6000 och en för 24000 (jag köpte dock begagnat för ca halva priset).
Träns allt mellan 600 - 2000 kr. Bra kvalitet ska det vara för de priserna.
Grimmor lägger jag gärna en del på. Är grimmfantast :-)
Lite mindre pengar på grimmskaft.

Täcken har blivit det jag lagt lite mindre pengar på men har hittat ett bra "budget" märke som är toppen i kvaliteten och funktionen. Sitter bra på hästen också :-)

Borstar och dyl läggs inte så mkt pengar på. Däremot en hel del pengar på svans/man glans och Arnika.

Benskydd är jag kräsen med och får gärna kosta en del.
Sadelgjordar kommer jag undan rätt billigt med men ändå bra kvalitet. Stigläderna är både billigare och dyrare.
Stigbyglar ska vara billigt men bra! och tåliga!

Schabrak varierar det med. Kan tänka mig lägga ne del pengar på dem med bara de ligger bra under sadlen! Köper inte schabrak för loggans skull utan för kvalitetens skull :-)

Till mig själv får gärna ridbyxor vara så billiga osm möjligt. Även ridskor och stövlar. Däremot mer kräsen när det gäller chaps. Även ridhjälmar.

;)
 
Sv: Vad får utrustning kosta för dej?

Jag hugger min egen knapp och lägger till lite. Notera att jag (i båda inläggen) inte utgår ifrån vad jag har, utan var min maxgräns ligger :D

Benskydd Jag använder bara benskydd vid transport och liknande; senskydd och boots runt om. Några hundringar paren är jag villig att lägga - jag åker inte tillräckligt mycket med hästen för att känna att det är värt att lägga ut en förmögenhet. De ska fylla sin funktion och sitta bra, that's it.

Grimmor etc. En bra lädergrimma är jag nog beredd att lägga 1000-1500:- på. Nylongrimmor däremot, är hos mig slit-och-släng och jag lägger nån hundring per styck. Så billigt som möjligt, men jag vill gärna ha fodring i nos och nacke. Grimskaft samma sak; så billigt som möjligt, okays kvalité. Ett bra arbetsrep lägger jag däremot gärna ett par hundringar på (en bra hake, bra längd och tyngd i repet).

Borstar Jag använder i princip bara naturborstar; kostar nån hundring styck. Hovkratsar, piggborste etc köps för runt femman styck - slit-och-släng.
 
Sv: Vad får utrustning kosta för dej?

*kl*

Jag skaffade ny häst i höstas som var i en helt ny storlek mot den förra. Fick därför köpa en hel mass nytt och detta är ett urval av vad jag köpte:

Täcken:
Horseware insulator: 500:-
Protector 150 gr: 400:- (halva priset)
Bucas Irish Stable. 540:- (20% rabatt)
Bucas Irish regn: 300:- (halva priset)
Shires 375gr innetäcke: 200:- (Hästnet)

Träns:
Hööks Callisto+tyglar: 500:- (halva priset)
Hööks Lifford: 500:-
Sprenger Dynamic RS bett: 500:- (Hästnet)

Benskydd:
Eskadron vita, fram och bak+Eskadron bruna med fårskinn fra,: 400:- (Hästnet)

Sadlar:
Amerigo Vega CC: 15.000:- (Hästnet)
Pessoa Special Envoy: 3000:- (Hästnet)

Jag tycker jag har riktigt fin utrustning för bra med pengar:). Man måste handla smart och medvetet och Hästnet är verkligen min vän;). Jag försöker dock inte köpa en hel massa schabrak för i ärlighetens namn blir det mest bara liggandes. Så jag har köpstopp på schabrak och lindor men är på jakt efter det perfekta tävlingstränset-och det får faktiskt kosta lite extra.

Just det, kläder till mig själv är jag rätt dålig på att lägga pengar på:p. Men jag jobbar lite extra i en hästbutik och samlar på mig lite nya snygga kläder till mig själv:).
 
Sv: Vad får utrustning kosta för dej?

*kl*
Tradera, blocket, butiksreor och hästnet är mina bästa vänner när jag köpt utrustning. Det allra mesta som fröken och jag har är inhandlat där.
Det går utmärkt så länge som jag inte måste ha något NU (vilket är ytterst sällan) för då får jag handla i butik.

Mest pengar lägger jag på sadel och sele som är tänkt att det ska hålla länge.

Fast jag ska erkänna att fröken ska få en egen tärnsjösele bara hon är riktigt inkörd och klar i kroppen... Å andra sidan räknar jag iskallt med att hon ska kunna använda den i 20 år också så utslaget på den tiden blir den inte så dyr :angel:
 
Sv: Vad får utrustning kosta för dej?

Ärligt talat har jag nog ingen gräns på vad saker får kosta, det är mer budgeten som sätter den gränsen. Förr köpte jag mycket onödigt bara för att det var snyggt, med andra ord gav jag vika för ett redigt habegär. Nu försöker jag tänka efter mer innan jag köper något och satsar på kvalitet framför kvantitet. Vissa saker köper jag dock fortfarande budgetvarianter av, t.ex. nylongrimmor, grimskaft och sådant.
 
Sv: Vad får utrustning kosta för dej?

Jag brukar inte precis sätta någon gräns, behöver man det får de kosta. Och de med bra kvalite kostar ju lite mer. Men jag köper också vissa saker utan märken och sånt, det spelar inte så stor roll för mig utan köper det jag tycker om. Sen använder jag mest horseware täcken men det är för att kvaliten är bra på den men hade även något täcke från Sh*rpmans egen kollektion.

Sen att jag har ett stor köpa-för-att-ha begär är en annan sak, haha! Men jag köper sånt som är snyggt men det behöver inte alltid vara märken.
Sadel, träns och täcken tycker jag att man kan lägga ner lite pengar på då det används så ofta. Man vill ju att sånna saker ska hålla länge.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
1 896
Senast: _Taggis_
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 920
Senast: monster1
·
Äldre En torsdagskväll med en lite halvt mörbultad hjärna börjar tankarna på framtiden att snurra runt lite för mycket (varför leva i nuet...
Svar
7
· Visningar
831
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 445
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Problemhund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp