Vad för bett ska man använda??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Stravinski
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 929
S

Stravinski

Jag rider en ardenner valacka,jättesnäll men stark!Han har alltid gått på ett och samma bett,ett tvinnat bett.Han trivs med detta,det märks.Undrar om man ens ska brys sej om att testa ett annat slags bett:confused: Han är 15år,blev inriden som 3åring...
Tacksamm för svar:D

Sv: Vad för bett ska man använda??

om det går bra att rida hästen på det bettet och om han trivs med det så finns det väl ingen anledning att byta?

Nej,det tycker inte jag heller,men ville bara veta vad andra tycker.
Själv skulle jag vilja använda ett 3-delat bett till honom men tror det är för "svagt"....

om du har ett 3delat så prova att rida ett pass med det så får du se, annars e de ju bara att byta tillbaka?

Man kan ju prova ett annat bett för att se vad det kan ge för effekt. Men som många har sagt innan varför byta om det första bettet funkar????.

Det är så att bettet är ganska gammalt men fräscht,skulle behöva en storlek större,är inte säker på att det "tillverkas"....:confused:

Så länge bettet inte ligger och verkligen trycker så att bettringarna spänner mot kinderna, tror jag inte du bheöver ett större bett :)

Det kan i och för sig vara bra att ha ett eller två bett att variera med, men har det fungerat så länge med detta bettet och hästen trivs på det ser jag ingen anledning till att börja joxa med det :)

jag rider på en 20 årig ardenner med ett 3 delat o han trivs...
vad är det för storlek du har?

Jag har ingen aning!Detta bett har alltid funnis i stallet åså,jag vet ärligt inte...:o

mät det mellan bettringarna altså det som är i munnen..

jag har ett 3delat i storlek 16,5

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 187
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 954
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka