Vad för pannband passar? *dagens I-landsproblem*

Sv: Vad för pannband passar? *dagens I-landsproblem*

Jo, det var OS som Charlies hade, som du kollade på, 10% rabatt, vid kassan.

Du kunde ha köpt ett sånt bågformat, men bara en strassrad, fanns för 349 kr. :p

Jodå, jag kikade på det flera ggr, men nä - för lite bling =) (Det var innan jag såg det OS, men efter det var ju allt kört).

Hittade en kopia av OS-pannbandet, eller en, två. Den ena i guldstrass och den andra i rosa strass.. sucka. Men inget silverstrass inte *vill ha sånt*

Kopior?! :bump: Som jag har letat efter OS-kopior. Vilket märke var det på dem?

Capone kanske märket heter. Hittade iaf ett träns av det märket som har någon form av kopia av OS-pannband. Så jag köpte det tränset. Sedan såg jag typ i montern bredvid att de sålde bara pannbanden ;) Men det var inte någon speciellt skillnad i pris så jag är nöjd iaf :D

Kopior?! :bump: Som jag har letat efter OS-kopior. Vilket märke var det på dem?

Inget alls, vad jag kunde hitta. Jag kommer dock inte ihåg i vilken monter, och jag kollade inte kvaliten. Men får jag fundera kanske jag kommer ihåg vilken monter de fanns i. Fanns dels en monter (glömt vilken) som nog hade orginal (orginalpris iaf, dock nedsatt, men det var endera OS det med med tanke på priset, eller så ngt annat dyrt märke) hade rosa samt guld, och så i franska färgerna (rött, blått, vitt, i samma alltså). Men sen sprang jag på rosa och guld kopior i någon annan monter för typ en tredjedel av priset, men la ju inte så noga på minnet iom att färgen var fel.

Ska klura om jag kan komma ihåg var den låg och räkna ut var det var.

Skara Hästsport. Men var det verkligen kopior då?

Jag är ju vansinnigt förtjust i strass och glitter. Och när nu snälla, snälla moster tänkt ge mig en peng till Globenshoppingen i julklapp-i-förskott tänkte jag passa på och se om jag kunde hitta något fint pannband till nye herrn där.

So far so good.. Men nu börjar jag drabbas av klassisk I-landsnoja, om det verkligen blir snyggt på honom? Ju mer jag funderar dessto mer känner jag 'ja men VAD blir snyggt då?' :crazy: Har ju haft hästar med inga tecken (skimlar resp mörkbrun) innan, men nu stoltserar jag ju med en fux med stor, vita bläs..

INga jättebra bilder, men här är tre:

https://lagring.storegate.se/user/P...4-4403-8469-66eb94b81f58&Image=1883549&Size=1

https://lagring.storegate.se/user/P...4-4403-8469-66eb94b81f58&Image=1883539&Size=1

https://lagring.storegate.se/user/P...1-41b1-ac8d-35eba85ee861&Image=1868191&Size=1

Vad för pannband blir eg snyggast på det huvudet, rent generellt? (Smaken är ju olika om man gillar just t ex strass, så menar mer uppdelat som 'dekorativt', 'enkelt', 'smalt', 'tjockt' etc)
Köp ett som har rätt längd!

Skara Hästsport. Men var det verkligen kopior då?

Skara hade väl de som inte var kopior, utan endera OS eller något annat 'dyrt märke'. Dvs de som hade de trefärgade (franska färgerna bla). De kostade ju också kring tusenlappen (även de rosa och de guldiga).

Men alltså 'rätta' sorten hittade jag hos Charlies, i silverstrass, en hade en annan monster (Skaras?) också rätt sort men i fel färg. Dock till ungefär samma pris (dvs ca tusenlappen, lite olika beroende på modell).

Och så fanns det en tredje monter som jag inte minns alls vilken det var som hade guld och rosa, för 400 - 500 kr, dvs kopior/annat märke. Fast de hade inga silvriga så jag kollade inte så noga

Skara hade de OS pannbanden med helstrass i vita, gula och rosa stenar.

Skara hade de OS pannbanden med helstrass i vita, gula och rosa stenar.

Okej, då var det någon annan som hade franska färgerna. Men i den montern, så den var på nedre plan, om man gick in genom stora ingången till annexet, gick rakt fram (piskmakaren på vä sida), svängde runt hörnet (dvs gick i vänstervarv), så där in till vänster fanns en monter. Väldigt nära där man kunde slinka in fanns ett ställ med olika blingpannband. Där fanns med guld och rosa (vet inte märke, men kostade ca en tusenlapp). Om man stod med näsan mot dem och ryggen ut mot 'gången' så på 'väggen' på vänstersidan (jag missade dem först men kompisen såg) så fanns det likadana men med rött, vitt och blått strass, i samma pannband. Lite olika design. De kostade 1000 kr+. Kollade aldrig märke, om det var OS eller annan.

Men var inte det Skara så fanns det tre som hade samma typ iaf till ungefär samma pris. Var det Skara var de med vit strass slut när jag kikade.

De flerfärgade du sett är Cavallo pannband. Charlies hade en bunt, Skara också.

Okej, då var de enfärgade Cavallo också då? Eller OS. Eller fasiken vet jag, men såg exakt ut som OS (det som fanns hos Charlies) vid en snabb koll, men blev ju inte mer än snabb koll iom att det var fel färg. Enda jag hittade som hade rätt färg (silver) var Charlies.

Fast det som eg var på tapeten ang 'vilken monter' var ju var jag såg kopiorna. Vilket jag inte minns, det var trångt i montern, och de hängde ihop med en massa andra pannband av olika typ minns jag.

Här kommer en närbild på mitt cavallo pannband :D

pannband1.jpg

trans3.jpg

Tackar. Snyggt, men 'fel' färger, men hade jag haft förra damen kvar så hade jag lätt kunnat ha ett blått (med endera helblått eller med silver i) =)

Fast det finns i fler färger. Jag ville ha det när jag rider internationellt därför blev det blågult :D

Liknande trådar

Övr. Hund Viktor vill bara hälsa att han älskar den här vintern..
Svar
10
· Visningar
1 123
Senast: Galathea
·
Utrustning Hoppas det är okej att länka bilder såhär, annars kan väl moderator tala om vad jag får göra? I alla fall, jag vill ju ha ett blingat... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 639
Senast: FadeAway
·
Övr. Hund Idag har Viktor gjort en mycket lärorik erfarenhet.. Nämligen att det INTE är smart att... ..gräva i en myrstack med pissmyror...
Svar
9
· Visningar
1 617
Senast: Bebben
·
Övr. Hund Utter älskar att vara med matte i stallet. Allra mest älskar han att 'hjälpa' matte att mocka. (Matte är aningens mer tveksam i...
Svar
2
· Visningar
913

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka