vad för Sadel padd?

Trocadero_lover

Trådstartare
Ofta om man ser någon ryttare som rider på flyinge så har dem en padd under sadeln. Det är ingen fårskinnspadd, utan den är antingen svart eller vit. vad är det för padd? ALLA har ju sånna paddar där, är dem bra? Tror inte det är gelepadd heller... :smirk: :banana:

Sv: vad för Sadel padd?

vet inte vad det är för paddar men jag rider med gelepad eller färskinnspad. gelepadden är oöverträffad då den knappt tar någon plats alls = sadeln ligger bra.

Är det inte en sån antiglidpad. Rätt tunn? Ska göra så att sadeln ligger på plats och inte glider framåt eller bakåt..

Om dom är bra eller inte... tja, har du en sadel som verkligen passar ska du inte behöva ha någon padd överhuvudtaget!

det är säkert en Map Action padd det är en slags gelepadd som man även kan ha under schabraket så det ska ligga mer still säger iaf dom som använder den..

thgelpad.jpg

så ser dom ut fast man får med som ett "örngott" som är vit el svart! kostar ca 1200:-

tyckte de va lite konstigt eftersom man normalt inte ska behöva en massa underlägg så har dem de men va tusan... de kanske bara e i perioder. Är de Action backpad? har hört en del skit om dem här...

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 127
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
875
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 203
Senast: super
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 969
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka