Vad för sadeln till Nordsvensk??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare OuZ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 8 642
Sv: Vad för sadeln till Nordsvensk??

Som ja tidigare skriver i min tråd är ja inte ute efter att hitta sadel till min nordsvensk genom denna tråd.. endast ute efter att se vad folk använder på sina nordsvenskar. Så varför ska ja skriva hur min häst ser ut?
Skulle inte under några omständigheter leta sadel här då man verken via foto eller annan skriftlig info kan säga att den eller den sadeln passar.
Ja frågar bara för skoj skull för och se vilken som verkar mest poppis..

Så varför inte bara svara på min fråga " Ja använder denna sadeln i denna bomvidden" sen är de bra?

Förstår inte varför en annans fråga ska ifrågasättas så mycket, vill ja veta detta så vill ja ju veta detta, sen om de inte gangnar dig eller någon annan så har de inte med saken och göra för de är ju jag som vill veta, eller?

Så snälla, svara bara på frågan jag ställde..

Och åter igen; JAG ÄR INTE UTE EFTER ATT HITTA EN SADEL VIA DENNA TRÅD, VET ATT BARA FÖR EN SADEL PASSAR EN HÄST PASSAR DEN INTE NÄSTA, ALLA ÄR OLIKA INDIVIDER, JAG ÄR BARA NYFIKEN!!!!!!!

:D

jag har en nordsvensktravare o har en globus crincle i bomvidd 36 o snart har han växt i den=) o håller på o letar nån bra hoppsadel=)

Senast ändrad:

Okey då ska jag svara på din fråga :D

NSV bruks 3åring hade en Globus Loke stl 38
NSV bruks 10 åring (??) Lewa Comet stl W

Till häst nr 1: Star Trekk Comfort, stl k5 på framvalvet. Mkt stor o bred dam.

Häst nr 2: Pampas (kommer inte ihåg stl alls). Hästen av nättare mått.

Mvh N

Dom allra flesta nordsvenskar som rids har ridsadlar på ryggen, och det är väl det mest precisa svar man kan ge på frågan. Tja, vad ska man säga ?:smirk:

Kommer ifrån den personen som söker en sadel till en "brun valack på 150cm".:angel:

Du tycks glömma det i allafall...!

Många har ett behov av att ifrågasätta för att visa hur duktiga och väl insatta de är och hur mycket bättre de begriper... suck man blir så trött på folk...

Hoppas det löser sig med sadeln- Jag begriper i allafall vad du är ute efter och eftersom vi alla är utrustande med var sin hjärna så tror jag inte att du springer iväg och köper en sadel rakt av utan att testa dig fram... därav så känner jag inte heller behov av att läxa upp eller idiotförklara dig..

Stå på dig! Go Girl!

Jag har en breeed häst, väldigt lik i ryggen, om inte bredare än kompisens nordsvensk. Jag har till han en bomlös Barefoot London (en dressyrsadel). Funkar bra! Kompisen har till sina nordsvenskar en Barefoot Chayenne (mer allround, mindre uppbyggd än en London). Den trivs hon jättebra och funkar bra på hennes hästar!

*Knappen*

Har denna tråd vaknat till liv igen!?

Om TS ser kan ju h*n svara vad det blev för sadel till slut!

Har ett varmblod som nog är bredare än måååånga nordsvenskar;)
Jag har haft Griffin, Maxam, Globus, Kieffer (vill ha tillbax:cry:) och en sadel av märket Romano:love:. Alla i mellan vid till xx-vid typ..:D

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
414
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 205
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka