Vad för sorts benskydd?

Sv: Vad för sorts benskydd?

För det första ser det ut å va skitskydd...
Å så tror jag att de e bakskydd. pga att det är tre remmar, framskydden brukar ha två remmar bara.

Ja, tycker oxå de ser lite mesiga ut, undrade bara ;)
Fast färgen va snygg :)
Ja, bakben e dt nog...

Beroende på hur höga de är och vilken storlek det är så hade jag gissat på fram. Bakskydd brukar ha mer plats åt kotan.

Skit o skit. Bandagetter till hästar som normalt inte stryker sig skulle jag gissa på. Lullskydd mao :D Inget att hoppa med och inget på terrängbanan men dressyr o lugna uteritter kanske?

fram skulle jag tro,bakskydd brukar vara bredare över kotn lr vad man ska säga..men dom går nog att både fram och bak..

Jag tror det är framskydd men det är ju storleken som avgör, är det stora framskydd kan du ha dom bak.

Tror du de funkar både fram o bak??
Ska isf bara ha de till "hobby"ridning, lite dressyr o skog o så...

Vilken färg tycker ni??
Några andra bra hobbybenskydd att rekomendera?? (inte för dyra)

finns väl många billigare senskydd och benskydd, men det är juh ett + om man får med kvalite.

i skogen och mindre träningar och likjande rider jag med Eskadron skydd och på tävlingar har jag mina Veredus skydd. :love:

Jag skulle drista mig så långt som att säga att det är värdelösa benskydd och att jag inte ens skulle använda dem om jag fick betalt

Ser ut som strykkappor (vända upp och ned?) som mest köps för den klatchiga färgens skull, och inte förmågan att tåla strykningar:idea:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 892
Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
1 076
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Tills häromdagen hade jag ingen aning om att detta var ett problem som skulle lösas. Jag tänder inte på nåt, punk slut. Tidiga tonåren... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 411
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka