Vad gäller?

astronaut

Trådstartare
Mormor har hamnat i kluven med en granne. En granne som för övrigt har ljugit om en hel del grejer, när andra boenden fick reda på det så tappade de alla hakan.

Mormor bor i ett hus med loftgång. Ser mer eller mindre ut såhär hos henne:
http://www.kopparkypen.nu/img/IMG_0004web1024.jpg. Typ där första fönstret är bor mormor och där man tagit kort från bor grannen. Grannen bor vid väggen så hon är den som bor längst bort.

Hela sommaren har mormor haft ett litet bord och två stolar bredvid bordet, tryckt mot väggen liksom sin rullator men även en torkställning. Vi har alla sagt åt henne att hon bör ta in torkställningen för så kul är det ju inte att gå förbi någons torktvätt som kan innebära underkläder.

För cirka 2 veckor sedan fick grannen psykbryt, kontaktade HV och mormor fick ta in ALLT. Bord som stolar. Jag sade till mormor att det beror ju även på brandrisk så hon skulle nog fått ta in det ändå. Däremot är det inte brandrisken grannen syftade på då hennes barn parkerar sina cyklar utanför deras ytterdörr.

Grannen sade att mormor satt i vägen, att mormor skällde på henne och en del mer. Med tanke på att det majoritetvis enbart bor pensionärer i det huset så sitter mer eller mindre alla utomhus och de har aldrig hört mormor skälla på grannfamiljen. De har bara hört grannfamiljen skälla på mormor.

Mormor tog som sagt in allt och fick inte ens ha sin rullator där för grannen har fått för sig att hon är ungefär 7 meter bred och inte kommer förbi om mormor har sin rullator där.

Idag ville mormor ha lite frisk luft så hon tog en liten stol och bara satte sig utanför, hon hade INGA planer på att låta stolen vara där för all framtid utan hon bara satt på sin stol, tryckt mot väggen, och kollade ut. Men så kom grannen och skällde ut henne efter noter. Hon fick inte sitta där. Mormor tog sin lilla stol och gick in igen.

Så frågan:
Får mormor sitta på en liten stol utanför sin ytterdörr? Det är ca 1-1½ meter plats att gå förbi och mormor sitter liksom inte ivägen. Hon tar ut stolen när han vill ut och in stolen när hon vill gå in. Får hon inte lov att göra det tillfälligt eller är det alltid ett big no oavsett vad?

Mamma ska prata med HV imorgon och fråga vad som gäller men vore kul att ha lite skinn på näsan innan..
 
Sv: Vad gäller?

Mormor får antagligen sitta en stund på stolen på loftgången, så länge hon inte kommer i vägen för dem som vill passera.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 200
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 035
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok B hojtade upp mig på messenger igår och undrade om jag kunde ha Fille från lunch till halv tio idag och det kunde jag ju. Han kom runt...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 724
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp