Vad ger ni era unghästar?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare snuttis_linsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 856
S

snuttis_linsan

jag ska snart få föl och när den börjar äta mat själv ska man börja lite smått då åå hur mycket ska man ge dom och vad är lämpligt?

Sv: Vad ger ni era unghästar?

Vi har gett våra föl ett färdigfoder. Fölpellets med mjölkpulver i.. Det har varit jätte bra!
Dom håller hullet bra och får i sig alla vitaminer och mineraler. Tror att det var Gains produkter.
Vi har gett dom detta tills dom varit i 1års åldern, sen har vi gått över till Young stock mix också från Gains som man kan ge tills dom är 3 år gamla.

okej lät som en bra ide är det alltså färdigblandat ? takk för hjälpen :love:

På stuteriet jag jobbade helg på förut gav vi ettåringarna Red Milla unghästmusli, Kraffts's mjölkpulver samt krossad havre. de var jättefina i hull, pigga, friska och glada. Men det var inte föl, utan ettåringar.

_Runaway_ skrev:
På stuteriet jag jobbade helg på förut gav vi ettåringarna Red Milla unghästmusli, Kraffts's mjölkpulver samt krossad havre. de var jättefina i hull, pigga, friska och glada. Men det var inte föl, utan ettåringar.

okej men jag funderade mest på föl ..:idea:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
882
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 172
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 391
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 014
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka