Vad gillar du att ha på benen?

Jag har några olika go-to-outfits. Förutom ridbyxor, träningstights eller mjukisbyxor har jag oftast något av följande:
* Haremsbyxor. Till det gärna ett tightare linne och över det en skön cardigan, gärna liknande modell som den du visar. Alternativt en t-shirt som är lite figursydd men ändå åt det ledigare hållet liksom
* Jeans. Då har jag tighta stuprör med hög midja. Till det oftast linne och rutig skjorta eller en sweatshirt.
* Strumpbyxor och korta jeansshorts. Uppåt har jag då vanligtvis sweatshirt eller någon lite lösare cardigan. Nu när det går mot varmare tider blir det nog även en lite ledigare t-shirt.
* Strumpbyxor och cirkelskuren kjol. Till det har jag antingen en sweatshirt (igen, märks det att jag gillar dem ;)) eller typ ett linne/tightare långärmad tröja.

Glömde: Vid strumpbyxor och kjol eller framförallt shorts, har jag under vinterhalvåret gärna på mig ett par over-knee-socks också. Gärna nude-färgade strumpbyxor och svarta strumpor :love:

Fast alltså. Det här händer typ 1-2 ggr i veckan. Jag har nästan alltid ridbyxor, mjukisar eller träningsbyxor :angel:
 
Senast ändrad:
Jag har gärna klänning/kjol men har jag byxor blir det gärna ett par oftast svarta långbyxor med hög midja och lite vidd i benen. Väger just nu några kilo mer än vad jag känner mig bekväm i samt att jag har relativt korta ben i förhållande till överkroppen. Kort benlängd är ganska lätt att trolla bort med lite längd på byxbenen, gärna i kombination med klackar till.
Jag har inte kropp för stuprörsmodeller, undviker också helst bredmönstrat och blockmönstrat eftersom det gör mig kortare och bredare.

Typ:

pink5.jpg

m1_1.jpg

gra1.jpg


Fördelen med detta är även att man kan ha i stort sett vad som helst på överkroppen, allt matchar! ;)

På jobbet eller när jag vill vara lite mer "nedklädd" brukar jag ofta matcha med en polotröja (bästa plagget!) men i ngn färg för att det inte ska bli för strikt och tråkigt. Typ såhär:

parisoutfit.jpg
Ser så himla styligt ut! Riktigt häftigt att se, tror jag är lite bredaxlad så vet inte om jag skulle passa med polotröja, tex mina axlar är bredare än mina höfter typ... Men jag hade sådana när jag red när det var mer kyligt och tycker dem är riktigt sköna :love:

Slitstarka byxor, typ såna här:
2133_5_1.jpg

Annars jeans, helst med normal midja (dvs inte lågt skurna).

Hemma kan jag ofta knata runt i mjukisbyxor.
Jaa! Jag har kollat på sådana slitstarka byxor men de kostar över tusenlappen så vet inte om det är värt det. :cry: Tänker att det kan vara nice när man går i skogen med hundarna eller en vacker dag provar på vandring.:angel:
 
Till skola och jobb har jag nästan alltid jeans, de ska vara tighta och lite stretchiga (Ginas modell Lisa :love:). På sommaren använder jag gärna såna där tunna lite pösiga byxor som är så inne nu, jag tycker de ser ut som pyjamas, men sköna är de! Hemma chillar jag helst i tights, typ löparbyxor.
Ååh tack för tipset för modellen Lisa, måste prova!! :D Ahh jaa, håller med men om man inte ska ut på klubben så varför inte! :D Okej, men känner inte du att tights och löparbyxor är tighta i midjan? Jag får alltid tryckmärken där och jag har en rätt slank kropp så vet inte om jag behöver ta typ större än storlek 38 :crazy: x)
I jobbsammanhang, mörka/svarta jeans.
7050219948405_f_7171742_l_high_waist_hannah.jpg


Till har jag oftast pololinnen
TOP-ALIVIA_12715_ARMY-GREEN_FRONT_large.jpg

och så någon kofta. Försöker att inte klä mig helsvart, men har nog rätt neutrala färger.

I mer avslappnade sammanhang kan jag ha löst sittande blusar/t-shirtar/linnen. Då har jag även ett par mer ljusblåa jeans :D
Åh vad fint!! Jag har införskaffat mig fler linnen med samma modell som på din bild och att kragen är mer u-ringad än polo- de är så sköna! Det jag tycker är synd med tex. polo eller "högre hals" är att man inte riktigt kan ha halsband så ibland tar jag dem under linnet just because x)

Köpte dom här igår:

hmprod


och har en drös likadana i grått och svart. Annars leggings, termoleggings på vintern eller träningsleggings.
Köpte du dem över nätet? :O Jag känner att det är så svårt att hitta bra jeans i affären och att beställa över nätet skulle nog vara ännu svårare :O Men tycker sådana jeans kan vara så snygga om man har kroppen för det så att säga, vilket jag inte har men man är inte perfekt. :up: Jag har ett par termo-leggings men dem är så luddiga på utsidan så ska nog köpa ett par som ser lite slätare ut haha :D Tycker dock som jag skrev här över att tights och sånt är så tighta i midjan :( Vill typ ta en sax och klippa upp vid höft-sömmen, men då förstörs nog hela byxan... x|
 
Ååh tack för tipset för modellen Lisa, måste prova!! :D Ahh jaa, håller med men om man inte ska ut på klubben så varför inte! :D Okej, men känner inte du att tights och löparbyxor är tighta i midjan? Jag får alltid tryckmärken där och jag har en rätt slank kropp så vet inte om jag behöver ta typ större än storlek 38 :crazy: x)

Åh vad fint!! Jag har införskaffat mig fler linnen med samma modell som på din bild och att kragen är mer u-ringad än polo- de är så sköna! Det jag tycker är synd med tex. polo eller "högre hals" är att man inte riktigt kan ha halsband så ibland tar jag dem under linnet just because x)


Köpte du dem över nätet? :O Jag känner att det är så svårt att hitta bra jeans i affären och att beställa över nätet skulle nog vara ännu svårare :O Men tycker sådana jeans kan vara så snygga om man har kroppen för det så att säga, vilket jag inte har men man är inte perfekt. :up: Jag har ett par termo-leggings men dem är så luddiga på utsidan så ska nog köpa ett par som ser lite slätare ut haha :D Tycker dock som jag skrev här över att tights och sånt är så tighta i midjan :( Vill typ ta en sax och klippa upp vid höft-sömmen, men då förstörs nog hela byxan... x|
Nej dom är från hm och är superstretchiga och mjuka :-)
 
Jag har haft olika ben-beklädnads-perioder i mitt liv, ett tag (eller ja, några år) hade jag endast tights i olika färger och mönster med tunikor, klänningar och kjolar till. Väldigt lätt att matcha, och var man lat kunde man ju använda samma svarta tights i en vecka och bara variera överdelen :up::p. Avskydde jeans och vanliga byxor.

Nu för tiden knatar jag mest runt i ridbyxor (Equiline Francine :love:) pga mitt jobb, och älskar älskar älskar jeans. Har nästan enbart H&M-jeans, främst från Divided, men har nu kärat ner mig i deras "shaping"-jeans. Tycker inte att de "shapar" mig något vidare, men satan vad sköna de är! Töjer sig inte, sitter tajt utan att se ut som korvskinn och maximal rörelsefrihet (trots tajtheten :eek:)! Och hållbara! Jag jobbar som showgroom och sitter ibland på rumpan och gnider i lastbilen 14 timmar i sträck, för att då och då duscha i mash och hästslem. Därefter knölar jag ner mobiltelefoner (minst 3), startlistor, morötter, kameror, sporrar och handdukar i fickorna. Sen rider jag 8 hästar med dem på, eller står på knä och oljar in hovar. Och såklart tvättar dem 2 gånger i veckan. Ser fortfarande ut som nya! :D
Haha jaaa så najs!! Måste hitta tights med icke-tight midja! :D

Åhh ja! Ridbyxor är awesome! Vilken/vilka färger brukar du köra på? Oh, herres vilka grymma byxor du har funnit då! :D De låter ju ungefär perfekta haha! :up: Jag har inte riktigt hittat mina perfekta jeans än, hade ett par byxor som var som jeans från Vila i storlek XS och hade dem från 6:an i högstadiet till ca. 2:a året på gymnasiet. De sprack under rumpan så då var det kört :(

Svarta tighta jeans från Diesel :love: Till det har jag oftast en uppknäppt "färgglad" skjorta med svart linne under, nitbälte i någon form och converse på fötterna! "Skinn"jacka och scarves när jag är ute denna årstiden :up:
Åh låter ballt! Brukar gärna köra med svarta jeans och skjorta eller någon fin topp när jag är ute å klubbar :D Tycker det är as-snyggt, och har också haft nitbälte några gånger när jag gått på konsär men tycker att det ofta hamnar under alla kläder och inte syns. xD Vad är det för scarves du brukar köra med? Är de typ genomskinliga med mönster, enfärgade?

Jag har några olika go-to-outfits. Förutom ridbyxor, träningstights eller mjukisbyxor har jag oftast något av följande:
* Haremsbyxor. Till det gärna ett tightare linne och över det en skön cardigan, gärna liknande modell som den du visar. Alternativt en t-shirt som är lite figursydd men ändå åt det ledigare hållet liksom
* Jeans. Då har jag tighta stuprör med hög midja. Till det oftast linne och rutig skjorta eller en sweatshirt.
* Strumpbyxor och korta jeansshorts. Uppåt har jag då vanligtvis sweatshirt eller någon lite lösare cardigan. Nu när det går mot varmare tider blir det nog även en lite ledigare t-shirt.
* Strumpbyxor och cirkelskuren kjol. Till det har jag antingen en sweatshirt (igen, märks det att jag gillar dem ;)) eller typ ett linne/tightare långärmad tröja.

Glömde: Vid strumpbyxor och kjol eller framförallt shorts, har jag under vinterhalvåret gärna på mig ett par over-knee-socks också. Gärna nude-färgade strumpbyxor och svarta strumpor :love:

Fast alltså. Det här händer typ 1-2 ggr i veckan. Jag har nästan alltid ridbyxor, mjukisar eller träningsbyxor :angel:
Ooh! Jag har ett par vida byxor som ser ut som en kjol när man har benen ihop, brukar också vilja matcha det med något tightare för att kompensera de vida byxorna, men tycker det är så svårt att hitta något som passar bra. :o De enda harem-byxor som jag har haft är ett par som går ner till knäna och de är extremt sköna men var nog inte så fina, but who cares! ;)
Najs! Har massa skjortor, love them! :love: Jag passar inte i jeans med hög midja men tycker det är riktigt snyggt på dem som gör! :D Och just nu så känner jag också för stuprörsjeans men tror att när jag blir lite äldre så kommer jag säkerligen ha några med lite vidare benslut också. (mina fötter är rätt så höga så är lite bökigt att få igenom foten emellan åt.)

När du har strumpbyxor och jeanshorts, har du svarta strumpbyxor och typ jeansblåa jeansshorts eller hur kör du? Jag känner att om jag har svarta strumpbyxor så vill jag ha svarta shorts för tycker det känns konstigt för mig med blåa shorts då. :O Och med sweatshirt menar du då en lite tjockare tröja med typ turtleneck eller vad det heter? Eller har dem hoods också?

Fick googla cirkelskuren kjol haha :o Men det är ju dem där fina kjolarna jag har sett på instagram, har letat lite efter en sån men har aldrig hittat någon jag tyckte om :O Och aa, over-knee är AWESOME! Men dem glider ner :cry: hihi det är livet:up:
 
Åh låter ballt! Brukar gärna köra med svarta jeans och skjorta eller någon fin topp när jag är ute å klubbar :D Tycker det är as-snyggt, och har också haft nitbälte några gånger när jag gått på konsär men tycker att det ofta hamnar under alla kläder och inte syns. xD Vad är det för scarves du brukar köra med? Är de typ genomskinliga med mönster, enfärgade?

Hehe, så där klär jag mig till vardags.. :D Jag gillar att ha bälte oavsett om det syns eller inte och äger nästan bara nitbälte.. ^^
Det är stora fyrkantiga scarves som jag viker till en triangel och virar runt halsen, inte genomskinliga och oftast i det här rutmönstret i olika färger (min favorit är mest blå med rött och vitt) :)
227483916_5a8a761b-8ed6-4815-a81e-58bf7ca944cd.jpg
 
När du har strumpbyxor och jeanshorts, har du svarta strumpbyxor och typ jeansblåa jeansshorts eller hur kör du? Jag känner att om jag har svarta strumpbyxor så vill jag ha svarta shorts för tycker det känns konstigt för mig med blåa shorts då. :O
De shorts jag oftast använder är mörkt denimblå, men har även ljust denimblå och gråsvart denim med nitar på som jag använder. Äger faktiskt inga helsvarta jeansshorts, har inte lyckats hitta De Rätta än :p
Men gällande strumpbyxor så har jag ofta svarta (oftast typ 40-60 den så de blir ju lite transparenta då, men har även heltäckande) men även t.ex. nude eller grå. Jag tycker inte det ser konstigt ut med svarta strumpbyxor till annan färg på shortsen :)

Och med sweatshirt menar du då en lite tjockare tröja med typ turtleneck eller vad det heter? Eller har dem hoods också?
Det är olika! Till exempel liknande dessa, brukar jag ofta ha.
480896dda3d5e602fe9264b5113779f1.jpg
RiseAgainst-StackedLogo-Crewneck-main_grande.jpg

(Jag har gärna bandtröjor även om jag inte äger just dessa - men skulle gärna ha dem :love:)
 
De shorts jag oftast använder är mörkt denimblå, men har även ljust denimblå och gråsvart denim med nitar på som jag använder. Äger faktiskt inga helsvarta jeansshorts, har inte lyckats hitta De Rätta än :p
Men gällande strumpbyxor så har jag ofta svarta (oftast typ 40-60 den så de blir ju lite transparenta då, men har även heltäckande) men även t.ex. nude eller grå. Jag tycker inte det ser konstigt ut med svarta strumpbyxor till annan färg på shortsen :)


Det är olika! Till exempel liknande dessa, brukar jag ofta ha.
480896dda3d5e602fe9264b5113779f1.jpg
RiseAgainst-StackedLogo-Crewneck-main_grande.jpg

(Jag har gärna bandtröjor även om jag inte äger just dessa - men skulle gärna ha dem :love:)
Åh den första var ju dösnygg! Älskar låten A day to remember - If it means alot to you :love::love:

Ah okej, jag har ett par denimblåa som inte är så fina men väldigt sköna och sen ljusblåa eller svarta (har inga perfekta svarta heller utan endast med hög midja som jag inte passar i alls, men går ju att dölja tex. med hoodie eller något som går att dra över byxan lite :D )

Okej najs! Mina strumpbyxor har alltid varit helfärgade men har införskaffat mig lite mer genomskinliga och tack för tips med 40/60 denier btw. Har funderat lite på ljusgråa overknee och skulle nog vara rätt schysst med gråa strumpbyxor också- tack!:up: Hmm, vad bra! Jag vet inte varför jag ogillar det på mig själv, det kanske är mina shorts som spökar O_o (De sitter inte som ett smäck)
 
Hehe, så där klär jag mig till vardags.. :D Jag gillar att ha bälte oavsett om det syns eller inte och äger nästan bara nitbälte.. ^^
Det är stora fyrkantiga scarves som jag viker till en triangel och virar runt halsen, inte genomskinliga och oftast i det här rutmönstret i olika färger (min favorit är mest blå med rött och vitt) :)
227483916_5a8a761b-8ed6-4815-a81e-58bf7ca944cd.jpg
Ahh! Förstår! Känner typ detsamma fast med halsband :idea: :D Har två nitbälten jag köpt, ett med en rad nitar och ett lite bredare, "normalt". :up:

Åååh! Färgkombinationen rött/blått is da bomb! Love it! Jag köpte en sån scarf i New Yorker för massa år sedan, älskade den verkligen! Var typ från killavdelningen också men brydde mig inte då den kunde ses som unisex. Den var typ vit i grunden med mönster i 50 nyanser av grått, skämt åsido- men tyckte om den extremt! :love:
 
jag har oftast stretch jeans från gina :p hög midja och slim fit.
sen ett längre linne och lång kofta :).
sommartid så är det en tunn klänning för att inte svettas ihjäl :p men fortfarande med en gles lång kofta ^_^
 
Ahh! Förstår! Känner typ detsamma fast med halsband :idea: :D Har två nitbälten jag köpt, ett med en rad nitar och ett lite bredare, "normalt". :up:

Åååh! Färgkombinationen rött/blått is da bomb! Love it! Jag köpte en sån scarf i New Yorker för massa år sedan, älskade den verkligen! Var typ från killavdelningen också men brydde mig inte då den kunde ses som unisex. Den var typ vit i grunden med mönster i 50 nyanser av grått, skämt åsido- men tyckte om den extremt! :love:

Jag handlar ofta på killavdelningen för av någon anledning så finns det inte strumpor med stjärnor på på tjejavdelningen.. och jag råkar gilla stjärnor! :D
 
Jag handlar ofta på killavdelningen för av någon anledning så finns det inte strumpor med stjärnor på på tjejavdelningen.. och jag råkar gilla stjärnor! :D
Haha najs!!:up: Jag kör typ standard svarta men eftersom att jag bor hemma så tar typ mamma mina svarta strumpor så kanske också borde börja med stjärnstrumpor:angel:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är det helt ute och omodernt med A-formade toppar/tunikor med trekvartsärm och skärning under brösten? Försöker hitta en sådan, jag har...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 623
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag ska inom några veckor gå på en begravning för en avliden släkting. I och med det inser jag plötsligt att jag inte har några kläder...
Svar
17
· Visningar
6 354
Senast: Anna
·
Relationer Jag hade en bästa vän som jag lärde känna när jag var runt 20-21 år ungefär. Vi var nära vänner till förra sommaren, dvs i ca 13 år. Vår...
2
Svar
24
· Visningar
6 687
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp