Vad gör du nu då? Del LIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma har. VIssa ser nastan ut att behova mer hjalp an patienterna :p men det brukar finnas nagon rorlig de kan hojta pa om nagon behover mer fysisk hjalp.:D
:D Jag fick hjälp av en som jag funderade på att gå in på akuten med på vägen, jag trodde att personen skulle ramla ihop vilken sekund som helst, när jag sen insåg att jag skulle gå ett jättelång korridor fram till ett par hissar så lyckades jag övertala personen att vända tillbaka, jag klarade mig själv. :D Numera har jag alldeles för bra koll på sjukhuset för att det ska känna riktigt bra. :cautious:
 
Tog mig till jobbet. Tog 50 minuter typ, istället för 35-40 minuter. Höll på att hamna i diket när jag skulle svänga av mot Sellnäs trots jag tog det superlugnt. Får se hur vädret är sen när jag ska hem, om det får bli vägen över ludvika eller gamla vägen. Gamla vägen var inte bra nu.. :crazy:

Var försiktig, jag såg på dt.se att räddningstjänsten blivit larmad till en olycka på 50:an och "hittat" en till olycka i närheten av den första :crazy:
 
På "mitt" sjukhus har de varit i många år, de har en disk direkt innanför entrén och hjälper folk att hitta rätt i labyrinten som ska föreställa ett sjukhus :cautious: Det var lite liv om det för ett par år sedan då facket började härja om att de tog arbete från sjuhusets personal men fick ge sig ganska snabbt när det faktiskt inte fanns någon personal som hade som arbetsuppgift att lotsa folk rätt och sjukhuset hade inga möjligheter att anställa några.

Jag kan inte låta bli att se vissa problem med att (/om ) sjukhus generellt blir beroende av volontärer för att arbetet ska kunna fortgå smidigt. Volontären blir sjuk och det kommer en vikarie? Det är väldigt sårbart.

Synskadades Riksförbund har bråkat länge om att det måste finnas en ledsagare att boka vid sjukhusreceptionen för blinda patienter som ska ta sig runt mellan de olika avdelningarna (kan ju ligga i olika delar av området), men det är jättesvårt att boka. En volontär där hade ju varit guld värd. så jag ser absolut fördelarna!
 
Jag kan inte låta bli att se vissa problem med att (/om ) sjukhus generellt blir beroende av volontärer för att arbetet ska kunna fortgå smidigt. Volontären blir sjuk och det kommer en vikarie? Det är väldigt sårbart.

Synskadades Riksförbund har bråkat länge om att det måste finnas en ledsagare att boka vid sjukhusreceptionen för blinda patienter som ska ta sig runt mellan de olika avdelningarna (kan ju ligga i olika delar av området), men det är jättesvårt att boka. En volontär där hade ju varit guld värd. så jag ser absolut fördelarna!
Visst vore det allra bästa att om man kunde anställa tillräckligt med kunniga människor och vissa dagar så är inte Röda korset på plats just för att de är kort om folk eller någon annan anledning och då får folk klara sig bäst de kan. Det är hyfsat skyltat men det är inte alltid man förstår sig på skyltarna, speciellt om man är där för att besöka någon som ligger inne. Min man hävdade envist att han låg på avdelning 11, när jag konstatera att det inte fanns någon avdelning 11 alls på kartan så frågade han igen och det visade sig att han låg på avdelning 7 rum 11.. :D Då var han ändå så pass redig att han kunde tala om var han var :D
Andra kanske är mindre rediga och då kan volontärerna hjälpa till, sen kan det vara svårt med ord, jag hjälpte en tant som skulle till "cancervårdens dagavdelning" och det fanns ju inte heller på kartan, onkologen tyckte hon inte lät rätt men jag lyckades övertala henne att följa med dit och det var ju helt rätt. :D
 
Det faller gigantiska snöflingor från himlen, jag är inte imponerad. Skapar fullständig vinterfeeling med varm choklad, och försöker förhala starten av dagens uppsatsskrivande lite grann.
 
Det faller gigantiska snöflingor från himlen, jag är inte imponerad. Skapar fullständig vinterfeeling med varm choklad, och försöker förhala starten av dagens uppsatsskrivande lite grann.

Det känns väldigt surrealistiskt med tanke på var du är och var jag befinner mig :D Så här ser det ut här nu:
18094532_1945839345468819_1343820311149150208_n.jpg
 
Väntar på att de ska släppa programmet till SiHS så dottern och jag kan bestämma vilka dagar vi ska gå
 
Här lyser solen fast det blåser fortfarande en hel del. Jag tror jag ska ta mig ut på en promenad idag.

Nästa vecka kommer våren på riktigt enligt smhi, vi ska ha upp mot 18 grader dagtid. Där börjar jag tycka att det är för varmt men jag behöver det vädret för gården ska saneras från allt skräp som finns här och där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
457
Samhälle Sverigedemokraterna har av TV4:s Kalla Fakta avslöjats driva en trollfabrik. SD:s anonyma konton har spridit propaganda och även sådant...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 266
Senast: Mia_R
·
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
50 51 52
Svar
1 025
· Visningar
29 466
Hemmet Jag dricker mängder av te. Dels för att jag tycker om det och delvis för dethjälper mig att få i mig de 2,5 liter vätska vården...
Svar
6
· Visningar
258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp