Vad gör en Groom

Mumin_79

Trådstartare
Jag ska hjälpa en tjejkompis som ska starta på kinnekulla ritten.

Har varit lite nyfiken på distans ett tag så det är därför hon frågade om jag vill med. Eftersom jag är en nybis ska hos säkerligen gå igenom allt med mig sen. Men det kan vara roligt att vara lite förberedd och ha ett hum så att man slipper känna sig helt bortkollrad :angel:

Vad gör en sån nu då :-)

Mumin
 
Sv: Vad gör en Groom

En groom, hjälper sin ryttare under tävlingen, den ger hästen och ryttaren vatten, kollar så att allt är ok under slingorna.
I pauserna håller du hästen, mäter pulsen, sadlar av osv.
Det finns massor att läsa på nätet, tex http://surf.to/distansritt.i.sverige (gå in på medhjälpare)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 398
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 848
Senast: Kraxa
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 351
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp