Bukefalos 28 år!

Vad gör jag nu?

Kibani

Trådstartare
Flyttade för ett par dagar sedan och nu står min hund och ylar när hon är ensam :( Inte så konstigt egentligen, ny miljö och allt det där men det är ju fortfarande inget bra beteende för någon, speciellt inte när jag bor i lägenhet. Vad jag vet har hon aldrig gjort såhär förut. Bodde 3 år i lägenhet på förra stället så nog borde någon sagt något om hon höll på? Hon "gråter" däremot när hon blir ensam i bilen eller uppbunden men jag har som sagt aldrig märkt något hemma.

Igår var första dagen hon blev ensam hemma när jag gick på min nya arbetsträning. Redan efter en kvart får jag sms från grannen om att hon ylar och skäller :( Filmade henne nyss när jag åkte och handlade. Tog en halvtimme bara men halva den tiden ylade hon nästan konstant. Den sista halvan vilket var litet konstigt tycker jag.

Så vad gör jag nu? För såhär kan hon ju inte hålla på och hon kan ju tyvärr inte följa med överallt även om jag önskar att hon kunde. Mitt lilla hjärta :cry:
 
Bara att börja ensamhetsträna henne eller skaffa hundvakt då hon är ensam. Kanske kan den personen hjälpa dig att ensamhetsträna henne? Hunddagis?
 
Filmade henne nyss när jag åkte och handlade. Tog en halvtimme bara men halva den tiden ylade hon nästan konstant. Den sista halvan vilket var litet konstigt tycker jag.

Det här tycker jag låter som du har god chans att träna bort det här igen! :up:

Nu vet du hur länge som är för mycket, träna inom den gränsen så hon får känna att det inte finns anledning att bli orolig - matte/husse kommer tillbaka innan det börjar bli jobbigt. Hon har ju ingen trygghet på det här nya stället, så jag tror att om du bara låter henne landa och tränar på att sträcka ut hur mycket hon klarar utan att pressa henne för hårt så kommer det att gå fort framåt.

Jag hade dock varit väldigt försiktig med att lämna henne längre än den gräns hon visat att hon har, så hon inte börjar bygga negativa associationer här i början och saker går åt fel håll istället. Om du måste lämna henne längre stunder, kan du ha någon som passar henne under tiden?
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 422
Senast: Migo
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 168
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 664
Senast: Tofs
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 882
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp