Bukefalos 28 år!

Vad gör jag o mina bukevänner?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Happy 4th of July :banana: !!
IMG_20180704_165930_261.jpg


Inuti finns "himmelsk jordgubbstårtsfyllning" och glasskräm. Spacklad med chokladsmörkräm, och dekorerad med sockerpasta, marsipan och strössel.

Rätt nöjd - den stämmer rätt väl med bilden i mitt huvud :) .

Men, du borde göra det här professionellt, eller gör du redan det? Får sug när jag ser och läser vad du har i! :d
 
@Tora jag tycker inte jag hittar tillräckligt bra info om diagnosen för att jämföra. Tex har hon inga problem med finmotoriken, hon är långt framme för sin ålder. Grovmotoriken är lite sämre, men hon är väldigt försiktig av sig och gick sent (själv) för hon vågade inte släppa. Jag tror dessutom att det finns något underliggande här som vi inte hittat ännu, men som vi sökt vård för. Däremot har hon svårt med uttalet, först nu börjar utomstående förstå henne. Kissa blir tex kicka. Samtidigt kan hon säga "sova" utan problem så hon kan uttala "s". Vi får se varthän det bär helt enkelt.

Senaste månaden, en och en halv kanske, har hon kunnat berätta i enkla ordalag om vad hon gjort på fsk, att hon gungat, lekt och cyklat tex. Det har hon inte kunnat innan för hon har inte förstått frågan.
 
Imorgon blir det till att vara uppe med tuppen... VVS-killen kommer och ska serva vårt vattenfilter, och han kommer vid 7:30-8:00-tiden.

Men man måste bara älska den här firman (som är precis lika pålitlig som min nya elfirma). Jag ringde för ett par veckor sedan och eftersom det inte var något akut ärende, och de hade mycket att göra, så bestämde vi att de skulle höra av sig igen innan semestern. Hör och häpna, idag ringer han och vill komma imorgon. Underbart att kunna lita på folk och slippa ringa och tjata och tjata och tjata..... :) !
 
Ska till fysio imorgon och vi ska börja med mina ben, funderar på om jag ska hoppa av en hållplats innan och gå sista biten så han kan se hur stenhårda de blir? Iofs går jag som en sengångare så vågar inte åka försent så jag missar tiden. Och åker jag för tidigt sitter jag där och väntar medan vaderna mjuknar igen. :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Och visst ja, jag är ju så aggressiv och otrevligt enligt rara bukevänner som jobbar som byråkratiska tjänstemän, att de inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
438
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 871
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Det ordinarie boendestödet på tisdagar är långtidssjuk. Så jag har haft en vikarie i flera veckor. Tyvärr fungerar han inte alls som...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 325
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp