Bukefalos 28 år!

Vad gör man med alla EUR-pallar?

Trevita

Trådstartare
Vad gör man med alla EUR-pallar man får spån och hösilage på? Jag har typ 20-25 pallar från förra året som min nya höleverantör inte vill ha, för han har annat mått på sina... Jag har ju betalat för dem, så jag skulle gärna vilja "byta in dem" eller nåt...
Tacksam för förslag.
 
Sv: Vad gör man med alla EUR-pallar?

Jag håller med Lovisaeleonora_. Sätt ut en annons på dom, brukar vara eftertraktade om dom är i bra skick.
 
Sv: Vad gör man med alla EUR-pallar?

Man kan använda dem som "höhäck":D.
Fyra i taget som man ställer på högkant-långsidan i en fyrkant. Använd typ packband och bind ihop hörnen. Lägg höet i fyrkanten och voilá så spar man mycket hö under den blöta årstiden. Ganska lätt att flytta runt när det blir för upptrampat runt platsen.
 
Sv: Vad gör man med alla EUR-pallar?

jodå, åtminstone EUR-pallar, det är/var rätt hög pant på de när jag hade mycket pall som snurrade på arbetsplats, 50spänn iaf.. men det förutsätter att de är hela och fräsha.
 
Sv: Vad gör man med alla EUR-pallar?

Den som sålt en vara med pant måste också ta tillbaka förpackningen och betala tillbaka panten.
 
Sv: Vad gör man med alla EUR-pallar?

Som andra redan sagt, sälj eller gör höhäck.
Mina pållar har fått fin fina höhäckar
 
Sv: Vad gör man med alla EUR-pallar?

I våran morgontidning Uppsala nya tidning annonserar dem nästa varje dag, att dom köper pall.:laugh:
 
Sv: Vad gör man med alla EUR-pallar?

Näe :angel:
men dom går aldrig hungriga heller haha ;)
 
Sv: Vad gör man med alla EUR-pallar?

100 kr eller mer för eu pall. De av engångstyp kan en del företag som använder sådana kanske kunna tänka sig att köpa in. Fast det är inte stora pengar. Stapla ved på är inte dumt. Samt lägga under balarna när dessa ska travas någon annan stans än på skullen.

Mvh Ptr
 
Sv: Vad gör man med alla EUR-pallar?

sälj till andra hästmänniskor som har hö. Jag har nämligen allt mitt hö på höskullen på EUR Pallar för att det ska komma in luft under och cirkulera.
 
Sv: Vad gör man med alla EUR-pallar?

Men frågan är om det är EUR-pallar de brukar leverantörerna alltid ta tillbaka.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 802
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
715
Senast: MissFideli
·
Ekonomi & Juridik Någon juridiskt kunnig som kan hjälpa oss här...? Vi (samtliga hyresgäster) blev uppsagda från lösdriften vi stod på i våras och...
Svar
14
· Visningar
2 959
Senast: Lobelia
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
911
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp