Bukefalos 28 år!

Vad gör man med barn som inte vill sova?

Sv: Vad gör man med barn som inte vill sova?

Ja, jag tror också att föräldrar i regel inte vill väcka sina barn på dagen. Man känner sig så taskig, men å andra sidan så känns det verkligen inte bra på kvällen om hon ska vara så hysterisk. Så att väcka på dagen berkar bättre :laugh:

Det gick väldigt bra att lägga även ikväll, även om det vart lite senare idag eftersom vi var iväg på em/kvällen. Men nu har vi också bestämt att max 1,5 timmes sömn på fm och 1 h på em räcker. För i natt så sov hon ju jättebra, 19.45-7.15. Då vaknade hon till en gång och ammade lite. Härligt :laugh:
 
Sv: Vad gör man med barn som inte vill sova?

Nej det är rätt roande att läsa alla komentarer av folk som inte ens läst boken. Det jag verkligen tagit till fasta på är hur och när barnen sover och vi har aldrig mer problem med barn som lägger sig sent eller vaknar läskigt tidigt. Jag skulle aldrig acceptera att de alltod går upp före 7 utan då reglerar vi det genom att korta sömnen på något annat håll :)

Men det låter ju konstigt? En del personer är ju morgonmänniskor och jag tror det är likadant med barn. Sonens kusin tex är just sån. Det spelar ingen roll hur lite han sovit under dagen eller gått och lagt sig sent. Han studsar upp klockan sex ändå. Nu börjar han bli såpass stor (7år) att han klarar sig själv, kan sätta på TV:n, leka med sina leksaker osv. Mamman o pappan kan sova vidare några timmar innan de behöver kliva upp. Men innan det så fick de dela på att kliva upp tidigt.

Det låter väldigt hårt att säga att man inte accepterar att sitt barn kliver upp tidigare än kl 7, men jag kanske missuppfattade dig?
 
Sv: Vad gör man med barn som inte vill sova?

Maste bara skriva att jag haller med dig :)
Bade jag och maken ar morgonmanniskor och barnen - icke helt ovantat - ar det ocksa. Vi testade det mesta nar de var yngre men de vaknade tidigt iallafall. Ibland far man acceptera att laget ar sa och istallet gora det basta av situationen...

Numera alskar jag mina tidiga morgnar med barnen (de ar 3.5 och vaknar ca 06.30) :love:
 
Sv: Vad gör man med barn som inte vill sova?

Jag tycker inte 06:30 ar sa fasligt tidigt egentligen, det finns massor av manniskor som stiger upp da.

Hos oss ar det natt fram till kl 6, sen far man ga upp om man vill. Om mamman ar trott far hon ga och lagga sig lite tidigare nasta kvall. Och sa kan man ju ligga och mysa i soffan en stund ocksa.

Klart jag foredrar nar de vaknar kl 8, men det ar absolut inget jag jobbar aktivt for. Vi kor lite soft style i vart hus, vi sover nar vi ar trotta och gar upp om kl ar 6 eller mer.
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 061
Senast: Wille
·
Småbarn Vår 1-åriga kille sover så oroligt och ojämnt. Han har sen han föddes sovit dåligt och krävt mycket stöd sen blev det något bättre när...
2
Svar
20
· Visningar
2 809
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp