Vad gör man med en lång pagefrisyr?

muppia

Trådstartare
Jag har en lång page (behöver klippas igen men hinns inte med idag).

Ska på en aftonfest ikväll och har en hellång klänning och ganska bar rygg (endast ett par "trådar" över ryggen).

Min fråga är om jag ska håret som vanligt, dvs i en vanlig page (då måste jag bara lyckas med föningen som jag annars aldrig gör så topparna går inåt mot huvudet) eller om jag ska piffa upp det på något sätt?

Bild:

1379596_10151602514716198_599150401_n.jpg

OBS nyklippt! 1-2 cm längre nu och topparna är lite virrvarr bara för jag inte orkar hålla på o föna alla gånger. Nacken är värst, de på sidorna och framtill stylas oftast så gott det går på 5 minuter med hjälp av hårspray.
 
Sv: Vad gör man med en lång pagefrisyr?

Du passar hur bra som helst i page!

Jag slår ett slag för *vanliga fixade frillan* men med en tjusig victory roll/snurr på ena sidan. :)
 
Sv: Vad gör man med en lång pagefrisyr?

Det skulle vara fint om du lockade det litegrann :)

13b662bf18f461b829b7cd66addda8e6.jpg
a59ae98a3165870317008f8d23648fa5.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vad gör man med en lång pagefrisyr?

Locka?

blonde-hair-curled-bob_mini1.jpg


Eller något sånt här:

smthgs1.jpg


...fast med shysstare hårnålar, som exempelvis:

100_4743.JPG



...eller vad man nu gillar :)

Fläta kanske:

minka-kelly-braid-step-7-square-w352.jpg
 
Sv: Vad gör man med en lång pagefrisyr?

Röstar också på lockar :) du passade skitbra i page för övrigt!
 
Sv: Vad gör man med en lång pagefrisyr?

Tack alla, tyvärr äger jag ingen locktång så det får bli rak frisyr ikväll, tråkigt nog. Fläta och hålla på med nålar (köpa nålar dessutom hinns inte med) orkar jag inte. Tack alla för för input! :)

Kom precis hem och förfesten är om 1,5 timme så jag hinner ju inte med det jag skulle vilja egentligen :(
 
Sv: Vad gör man med en lång pagefrisyr?

Har du en plattång? Den kan man göra lockar med. Eller böja in topparna om det inte blir bra när du fönar in dem.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 191
Kropp & Själ Jag har lite kortare än axellångt hår (page?) och mitt enda önskemål är att mina toppar ska vara svagt böjda inåt eller åtminstone raka...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Piek
·
Kropp & Själ Är jag den enda som verkligen avskyr att klippa mig? Jag sitter just nu med min vanliga "Efter klippningsågren". Jag ogillar hela...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 062
Senast: Lupino
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 489
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp