Bukefalos 28 år!

Vad gör man när...

lektra

Trådstartare
yttre linsen på ett Sigma DC 18-200mm objektiv har spruckit? :crazy:

Går den att byta. Har för mig att objektivet kostar typ tretusen, så det är ju inte så himla lockande.

Tacksam för svar :bow:
 
Sv: Vad gör man när...

Har tyvärr inte en aning. Tråkigt när sånt händer :(

Vad hände då?
En billig försäkring mot yttre skador på objektivet är ett neutralt UV-filter eller liknande. Det har jag på alla mina objektiv.
 
Sv: Vad gör man när...

yttre linsen på ett Sigma DC 18-200mm objektiv har spruckit? :crazy:

Går den att byta. Har för mig att objektivet kostar typ tretusen, så det är ju inte så himla lockande.

Tacksam för svar :bow:

Ja, det går att reparera - men det är dyrt, dyrt och dyrt. Antagligen billigare att köpa nytt, och köp med ett UV-filter för några hundralappar. Då är det den som går sönder, och inte objektivet.
 
Sv: Vad gör man när...

Det är bara uv-filtret som är trasigt, vilken tur! jag kan ju inte såt här :p

Vad kostar ett nytt? någon som vet?
 
Sv: Vad gör man när...

Så du hade ett filter på?
Det kostar bara nån hundralapp eller två.
 
Sv: Vad gör man när...

Japp.. det står DHG uv 62mm på den så ja!

Gud vad skönt! Tack för hjälpen! :bow::love:
 

Liknande trådar

Hemmet I över ett halvår har vi funderat utan att bestämma oss. Vet att det finns några porslinsintresserade här så hoppas på input ☺ Vi (jag...
Svar
12
· Visningar
1 219
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 218
Senast: Jeps
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 363
Senast: JennyLz
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 304
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp