Vad gör man på kalas?

Zoya

Trådstartare
Vi ska ha kalas om några veckor när vår son fyller 5 år men vad sjuttsingen ska man aktivera 10 st 5 åringar med i 2 timmar?

Några tips?
Vi tänkte att man typ bjuder på korv med bröd och kanske lite kakor och så och sen har man fiskdamm i slutet så alla får varsin godispåse men där emellan då?
Hade det varit vår eller tidig höst hade ju barnen kunnat vara ute och leka men det går ju inte nu så några förslag?
Man kan ju inte bara sätta på en film och åta dem sitta där sen :angel:
 
Sv: Vad gör man på kalas?

Varför kan inte knoddarna vara ute nu? Räfsa ihop en enorm lövhög, på med bra kläder och sen roar sig ungarna själva. :D Så gjorde alltid vi när jag fyllde år (vilket var nu i dagarna) och det var väldigt uppskattat.
 
Sv: Vad gör man på kalas?

Eftersom jag nyligen var lekledare på 5 års kalas så skulle jag kunna kalla mig själv lite av en expert..;)

Nä, ärligt talat så var det mest att hitta på lite lekar. Vi hade tänkt att vara ute men så öppnade sig hela himlen och det vräkte ner. Då blev det till att hitta på ngt snabbt, vi lekte inomhus lekar helt enkelt. Björnen sover leken var en otippad favorit (stort vardagsrum) osv. Så kom på lite sånt som födelsedagsbarnet tycker är kul, där reglerna är enkla så roar sig barnen sen.

Å om vädret tillåter så är det ju bara att vara ute, se till att de har galonisarna redo bara :p
 

Liknande trådar

Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 026
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Sonen fyller 9 år snart och vill ha kalas. Han kommer bjuda sina närmaste vänner så om alla kan blir det ca 8 barn i den åldern. Vi...
Svar
15
· Visningar
2 078
Senast: Tassa
·
Småbarn Sonen 4,5 år har haft det lite kämpigt på förskolan i höst. Alla hans vänner slutade för att börja på skolan, och han har inte riktigt...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 575
Senast: Soapbubble
·
Småbarn Dottern fyller 3 snart och vi ska ha kalas för kompisarna för första gången. Det blir 5-6 stycken 2.5-3.5 åringar så jag skulle vilja ha...
Svar
2
· Visningar
557
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp