Vad gör man..

WD3

Trådstartare
Egentligen är det nog inte så dramatiskt, men tillräckligt förvirrande för mig. Jag har under drygt 4 månader kämpat för att ta mitt körkort. Jag har kört 2-3 lektioner i veckan, gått på teorilektionerna och nu står jag här med körkortet i handen.

Vad jag inte hade räknat med från början var att jag skulle få en så bra relation till min körskolelärare. Tiden på körskolan har varit nästan den enda sociala byggstenen i min vardag sedan jag blev arbetslös (hade ett väldigt socialt jobb, var lite bortskämd med att ständigt få träffa massa nya människor). Alla mina bättre vänner har flyttat till storstäderna eller utomlands för att plugga/jobba och jag är mer eller mindre ensam kvar i denna lagom trista småstad nu.

Dagen när jag tog mitt körkort var helt klart en av de bättre som jag genomlevt, jag hade aldrig trott att uppkörningen skulle gå så lätt - allt vara glada leenden och solsken och jag hade fjärilar i magen långt in på natten. Men nu när det stillat sig så känner jag mig typ ensammast och tråkigast i världen. :o

Jag och min körlärare skrattade oss igenom varenda lektion och hos honom finns alla egenskaper som jag värdesätter hos en riktigt bra vän, och jag hade så gärna velat att det fanns en möjlighet för oss att fortsätta umgås även efter körkortet. Åldersmässigt ligger vi ganska nära (jag är snäppet äldre än de flesta som tar sitt B-körkort skulle jag tro), vi har flera gemensamma intressen och några som vi inte delar alls (en fördel enligt mig). Över lag är vi rätt lika personlighetsmässigt också.

Kruxet är att jag är en j*vla mespotta. Jag har aldrig varit den som först säkrar en relation. Jag tolkas nog som rätt social, men jag stormar liksom inte fram och tar för mig. Jag kan tycka att jag är bra på att läsa människor, men har mer än en gång missuppfattat vad de egentligen vill, och då hamnat i minst sagt udda situationer.
Jag tycker att uppmuntran till en fortsatt vänskapsrelation har kommit från bägge håll, inte minst de senaste veckorna. När jag skulle gå från trafikskolan för sista gången så låg det liksom i luften mellan oss - tills det tog slut med en kram och ett "Vi ses på stan", och sedan rann det mig liksom ur fingrarna. Det gjorde mig inte mycket just då, för hur lycklig blir man inte över sitt körkort? Men nu.. är vardagen såå trist och jag kan bara fundera på huruvida jag just gick miste om en vän eller om det är en uppmaning till mig själv att skaffa en?

Hittills har sånthär skött sig självt, jag har haft turen att alltid ha bra vänner nära till hands (fram tills det senaste året dvs. Men då fyllde jobbet det sociala tomrummet.). Nu känner jag mig dum om jag inte greppar efter ALLA strån, och kanske dummare om jag gör det.. Snälla Buke, vad gör jag? Ligger på, eller skiter i det och hoppas att det känns bättre om ett tag?

Nytt nick uppenbarligen, känns lite mindre pinsamt att posta då (hoppas jag). :D Tack till er som orkat läsa.
 
Sv: Vad gör man..

Leta upp personen på FB och ta det därifrån? :)

Men ha också i tanken att det är en lärares jobb att vara trevlig och inge förtroende, det är ju det som är grejen när man övningskör, att det fungerar personlighetsmässigt så att man kan ta in instruktionerna och känna sig trygg i alla nya moment! :)
 
Sv: Vad gör man..

Det är precis så jag har tänkt också, vilket nog är en ganska stor bidragande faktor till denna osäkerhet. Det kan ju lika gärna vara jag som ser vad jag vill se, hör vad jag vill höra. :o FB är kanske en rätt bra idé. :)
 
Sv: Vad gör man..

Men vad har du att förlora på att ta kontakt och fråga om en fika/bio/ny biltur att skratta sig igenom? Det värsta som kan hända är att du får ett nej till svar och då har du egentligen inte förlorat något annat än ett par minuter av din tid. Men om du inte ens frågar förlorar du ju möjligheten till en god vän.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Søren Kierkegaard
 
Sv: Vad gör man..

Säger som övriga, leta upp på fb och kör på!

Vill denne inte så vill denne inte, men då har du iallafall försökt :) Annars kommer du gå runt och tänka "tänk om..." hur länge som helst. Dessutom så kanske körläraren faktiskt vill vara din vän.

Så go for it säger jag :D
 
Sv: Vad gör man..

Jag som också är lite mesig hade nog köpt en blomma och tagit med mig till bilskolan. Tackat så mycket för all hjälp och känt av stämningen igen. Hade den varit där så hade jag spunnit vidare utifrån det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har varit deprimerad i minst 10 år. Jag förstår inte varför jag inte kan bli bättre. I grunden har jag egentligen ett bra liv...
Svar
16
· Visningar
2 027
Relationer Hej! Behöver verkligen hjälp med detta då jag inte vet hur jag ska tänka. Jag har varit bästa kompis med en tjej i runt 15 år, vi har...
2
Svar
22
· Visningar
4 254
Senast: tornblomma
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 750
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp