Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var ju som sagt kallt inne imorse när sambon for till jobbet, jag eldade lite. Lite! Men blev ju så varmt så nu får jag vädra ut värmen istället 😂 nu när jag städar, kommer ju dränkas i svett annars och tvätten får jag absolut hänga ute annars få vi tropikerna här inne 🤣. Att huset värms upp så fort solen är framme är ju ingen nyhet men lyckades glömma den lilla detaljen att braskaminen är oerhört mycket mer effektiv sen sotaren var ute 😁.
 
Skulle ha gardiner.
 

Bifogade filer

  • A00D91EA-0E60-41B0-8D3E-F73DB3A683F7.jpeg
    A00D91EA-0E60-41B0-8D3E-F73DB3A683F7.jpeg
    365,2 KB · Visningar: 46
Ambres hävdade idag att halvhalter bara är ett förslag från min sida och om han inte tycker att det är ett bra förslag, vilket han inte gjorde, så kunde han ignorera det. Sa jag att han är 21? :banghead::meh::D
Jag sa alltid att den dag jag liksom måste driva mer än en smekning typ på min första ponny så är han färdig här på jorden. Mkt riktigt blev det aldrig så under hans 30 år. Samma sommar jag tog bort honom rejsade vi ifrån en hoppryttare på sitt fullblod i skogen. Hon tyckte inte dressyrtanter vågade gasa på ute och blev lite chockad av att det var sån fart i mig och gammelponny. :laugh:
När jag tyckte att nu är du 30 år och kan liksom inte rusa hur länge som helst i full galopp på fält/snötäckt polobana etc blev han så arg att han pep och kunde försöka resa sig. 🙄 :laugh:
Samma med att han fortsatte rymma när en del andra skulle ta in honom eller när han skurit upp benet och tyckte att sjukhage med trästaket och elstaket var no biggie och tog sig igenom..
Mulle 2! :heart
 
Om man har börjat älska att lyssna på P1 i bilen, är man officiellt tant då (förlåt @tanten ;))?? Man får höra om allt ifrån krigets fasor i Ukraina, till forskaren som samlar in stinkpaddans ägg och flyttar dem till lämpligare platser. Jag är säker på att min allmänbildning har ökat med 150% sedan jag började lyssna på P1 istället för musikskvalet och reklamen..... :D
 
Njuter av fikarast i solen. Shortspremiär idag! Vet inte om jag bryr mig om att jobba så himla mycket mer idag faktiskt - jag har slitit som en gnu hela dagen fram till nu och tänker att jag kan anamma den svenska traditionen att ta en halvdag före röd dag. Förvisso infaller inte den röda dagen förrän på måndag, men visst borde det väl vara godkänt ändå? :D
 

Bifogade filer

  • 20220429_150031.jpg
    20220429_150031.jpg
    426,9 KB · Visningar: 40
Om man har börjat älska att lyssna på P1 i bilen, är man officiellt tant då (förlåt @tanten ;))?? Man får höra om allt ifrån krigets fasor i Ukraina, till forskaren som samlar in stinkpaddans ägg och flyttar dem till lämpligare platser. Jag är säker på att min allmänbildning har ökat med 150% sedan jag började lyssna på P1 istället för musikskvalet och reklamen..... :D
Jag lyssnar på P1 sen några år tillbaka och håller med, min allmänbildning har verkligen ökat. Lyssnar inte på musik längre, bara jobbiga ljud… /tant
 
Jag lyssnar på P1 sen några år tillbaka och håller med, min allmänbildning har verkligen ökat. Lyssnar inte på musik längre, bara jobbiga ljud… /tant
Och mycket som är VÄLDIGT intressant. Ofta sådant som man i vanliga fall inte tänker på. En dag satt jag och lyssnade på ett program om olika svenska fjärilsarter, t.ex. Självklart skulle jag kunna sätta mig och läsa om fjärilar, men gör det inte. "Dötiden" i bilen är perfekt för att sitta och suga in intressant kunskap :) !
 
Jag har idag varit ledig så låg kvar i sängen till strax före 9 :)
Därefter stallet, Willys, ätit lunch, vinkat av dottern som hämtades av sin pappa, packat inför morgondagens övertid, satt igång diskmaskinen och duschat.
Nu ska jag ligga i soffan ungefär resten av dagen. Möjligen orkar jag tömma diskmaskinen :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 985
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
78 79 80
Svar
1 582
· Visningar
44 616
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
750
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
517
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp