Vad gör vi? Del CXCV

Är ute. Det är vår. Ska se om jag kan övertala barnet att gå till den lite tidiga majbrasan en bit bort ☺️

image.jpg
 
Värdesaker löst, byte av häst (till min drömmiga underbara vackra drömhäst :love:) råkade hända mitt i allt och jag tror jag lyckats hitta min storlek på bygel till hörsnäckorna vi börjat med på lektionerna.

Tycker fortfarande att de behöver fixa byglarna, de är inte bekväma och sitter inte särskilt bra.
 
Hemma efter trevligt umgänge och den sämsta maten jag (möjligtvis) ätit någonsin. Det enda som kan sägas om den var att den var billig. Servicen var inte mycket bättre.

Varning för att gå till Lions bar (den på Sveavägen). Min fish and chips var bara friterat och simmade i olja med liiite fisk mitt i, och sibylla pommes frites. Nu sitter jag och mår lätt illa.
 
Megara fick middag och började i vanlig ordning jama efteråt. Att hon har blivit dement och blir rädd är inte så troligt eftersom hon kommer travande och sätter sig och jamar åt mig. Tror inte att hon har ont i tänderna. De kollades senast för två veckor sedan och innan dess opererades hon i munnen i oktober 2023. Jag tror inte att hon får ont i magen av maten.

Återstår @Mia_R teori att hon vill ha mer mat 😾 vilket jag nog håller för troligt eftersom om hon får mer mat (det får hon inte) så slutar hon att jama.
 
Megara fick middag och började i vanlig ordning jama efteråt. Att hon har blivit dement och blir rädd är inte så troligt eftersom hon kommer travande och sätter sig och jamar åt mig. Tror inte att hon har ont i tänderna. De kollades senast för två veckor sedan och innan dess opererades hon i munnen i oktober 2023. Jag tror inte att hon får ont i magen av maten.

Återstår @Mia_R teori att hon vill ha mer mat 😾 vilket jag nog håller för troligt eftersom om hon får mer mat (det får hon inte) så slutar hon att jama.
Eller så tackar hon bara för maten :) !
 
Har sått lite fröer, rädisor, gräslök och persilja. Nu står de ute på balkongen på en stol där med kompostgaller för så att inte spionen kommer åt (såååå lätt) att käka dem. Får se om det blir något. Tomatplantorna håller jag inne lite till. Purjolöken växer så det knakar :D Kul.

Trött och håglös i dag, måndag. Skönt med ledig onsdag!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 056
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 913
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 059
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Engelsk grammatik
  • Köpa hus
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp