Vad gör vi? Del CXCV

athena_arabians

Trådstartare
Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:

_20240414_204218.JPG
 
Lyssnar på det ljuva ljudet av Någon Annan Som Städar. Jag är alldeles slut efter dagen medan min käre man har mer energi, så han erbjöd sig att ta hela städrejset själv. Inte mig emot! Ska hämta lite choklad och se klart min serie nu, sedan gå och lägga mig i hyfsad tid. Har en prövande vecka framför mig innehållande en superläskig jobbgrej som jag försöker att inte jaga upp mig för alldeles för mycket :nailbiting:
 
Äntligen fick sambons fina tekniklego-modell ( stor skotare) en bättre plats I vitrinskåpet och när han såg hur jag hade fyllt glasskåpet var kommentaren "Vi har inte barn iaf med tanke på hur du placerat spritflaskorna" 😂. Jag är nöjd 😊.
 
Äntligen verkar stormen ha gett sig och vi avslutade en härlig helg med ett par varma mackor och jag provade nya teet som doftar underbart gott av lakrits och var det med 😍. Nu krypa ner nyduschad I renbäddad säng 😍 och läsa och snart sova 😴.
 
Lyssnar på det ljuva ljudet av Någon Annan Som Städar. Jag är alldeles slut efter dagen medan min käre man har mer energi, så han erbjöd sig att ta hela städrejset själv. Inte mig emot! Ska hämta lite choklad och se klart min serie nu, sedan gå och lägga mig i hyfsad tid. Har en prövande vecka framför mig innehållande en superläskig jobbgrej som jag försöker att inte jaga upp mig för alldeles för mycket :nailbiting:

Stada? Denna tiden? Ar det nagot mer an att stada unnan efter middagen ar jag mycket imponerad
 
Blir misstänksam när Wilma kommer och hoppar runt i sängen men kunde inte se att hon hade med sig sällskap och nu kröp hon ner under täcket, ensam. 😼

Själv var jag nyss och borstade tänderna och hann tänka på vad som är värre än att upptäcka en jättespindel på väggen, det är när den är försvunnen och du inte vet var den tog vägen! :crazy: Jag skojar inte, den var inte 5 cm mellan ögonen men nog 17 var den det i diameter, om inte ännu större! 😵
 
Blir misstänksam när Wilma kommer och hoppar runt i sängen men kunde inte se att hon hade med sig sällskap och nu kröp hon ner under täcket, ensam. 😼

Själv var jag nyss och borstade tänderna och hann tänka på vad som är värre än att upptäcka en jättespindel på väggen, det är när den är försvunnen och du inte vet var den tog vägen! :crazy: Jag skojar inte, den var inte 5 cm mellan ögonen men nog 17 var den det i diameter, om inte ännu större! 😵
ssssssssssssspring!!!!!!!!
 
Blir misstänksam när Wilma kommer och hoppar runt i sängen men kunde inte se att hon hade med sig sällskap och nu kröp hon ner under täcket, ensam. 😼

Själv var jag nyss och borstade tänderna och hann tänka på vad som är värre än att upptäcka en jättespindel på väggen, det är när den är försvunnen och du inte vet var den tog vägen! :crazy: Jag skojar inte, den var inte 5 cm mellan ögonen men nog 17 var den det i diameter, om inte ännu större! 😵

Spindlar är söta. Jag brukar låta spindlarna klättra upp på mig och prata med dem. Dottern gör likadant :D
 
Blir misstänksam när Wilma kommer och hoppar runt i sängen men kunde inte se att hon hade med sig sällskap och nu kröp hon ner under täcket, ensam. 😼

Själv var jag nyss och borstade tänderna och hann tänka på vad som är värre än att upptäcka en jättespindel på väggen, det är när den är försvunnen och du inte vet var den tog vägen! :crazy: Jag skojar inte, den var inte 5 cm mellan ögonen men nog 17 var den det i diameter, om inte ännu större! 😵
Den är jätterädd och har förmodligen rymt rummet, om inte huset. :heart
 
Pratade med firstvet som tyckte jag kunde avvakta till imorgon eftersom hon inte försökt kissa på några timmar, men att det låter som en uvi. Ska åka in med henne imorgon. Funderar på om det kan vara att hon är hård i magen och det kanske är korvar hon försöker klämma fram. Hon får iaf bara RC gastro from nu.
 
Jag måste försöka sova annars blir jag helt knäpp imorgon. Men är uppjagad till max. Vad gör andra för att slappna av?
 
Den är jätterädd och har förmodligen rymt rummet, om inte huset. :heart
Knappast rymt från huset, jag funderade på att slänga ut den när jag upptäckte att den försvunnit men det ska bli så dåligt väder så jag tyckte samtidigt synd om den. Här finns nyvakna flugor, är varmt och torrt och håller den sig bara undan så jag slipper se den så kan vi samexistera. 😅

Alltså honorna finns året runt inomhus och kan bli upp till 7,5 cm! https://skillingaryd.nu/natur/motet-del-49-storre-husspindel/

1713137696831.png
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 056
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 717
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 913
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 059
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp