Vad gör vi CLXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag avhärdar min tomat. För visst är det en aktivitet? :D

8B371EED-2594-479F-A6E9-14E1D5E5FD56.jpeg
 
Det är fredag. Solen skiner och det ligger en förhållandevis lugn helg framför mig. Vilket normalt betyder att grillen ska tändas ikväll. Jag vill testa ett nytt vin. Gärna något maffigt fatlagrat rött. Det kommer att vara blandade grejer på grillen. Kanske någon biff av nån sort, haloumi, majs, grönsaker. Kanske någon god sås till? Budget upp till 200 pengar. Har ni något bra tips?
Den här är väldigt trevlig tycker jag, och framförallt prisvärd! https://www.systembolaget.se/produkt/vin/vina-solorca-210401/

Även dessa brukar gå hem här: https://www.systembolaget.se/produkt/vin/tamaral-216301/ och https://www.systembolaget.se/produkt/vin/stellenbosch-reserve-463801/
 
Hemma. Jag är så otroligt hopplös. Det var extrapris på GB Sandwich så vem köpte två kartonger? :angel:

Men även lite nyttigare saker fanns med, frusna jordgubbar och knipplök som är bland det bästa jag vet :d

Sjukt mycket människor på stan, kom på att det är lönehelg så antar att det var därför. Funderade annars på om det var något speciellt evenemang.
 
Hemma. Jag är så otroligt hopplös. Det var extrapris på GB Sandwich så vem köpte två kartonger? :angel:

Men även lite nyttigare saker fanns med, frusna jordgubbar och knipplök som är bland det bästa jag vet :d

Sjukt mycket människor på stan, kom på att det är lönehelg så antar att det var därför. Funderade annars på om det var något speciellt evenemang.
Släng dem!

Du VET att du inte ska äta dem. Så släng!
Lova det
 
Beställningen från bonprix har kommit, eller ja två, en ska returneras utan att betala frakt eftersom det är de som strulade. Vissa saker passade perfekt, men ångrar bittert att jag inte köpte ett par byxor i en storlek mindre. Jeggings som fladdrar runt benen. Iofs så är det svårt att hitta tighta byxor som passar både ben och mage. Läste nog lite väl mycket på omdömena. Hur kan de skriva att det är en liten storlek och man bör köpa en större :confused:
 
Har hamrat ned ett nytt "stålspett" som brevlådan ska stå i och som ska gå att stå där året runt istället för att man ska hamra ned brevlådan på nytt varje år. Och moppat verandan.
Samtidigt som faster och mamma har bestämt sig för att investera i någon som är här (med familjen :D) och krattar bort all löv, men de har ett par lövblåsare och en traktor också :sneaky::up: Inte så gigantisk trädgård (ca 1500 kvm) men välinvesterade pengar :D hinner de färdigt idag så kanske vi hinner klippa gräset imorgon också, det börjar bli vildvuxet 😅 men ängen under äppelträden kan få stå kvar tycker jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
67 477
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
76 001
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 813
Senast: movi
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
66 157
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp