Vad gör vi? CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar om jag ska våga lämna palmerna ute ikväll.... det ska visserligen bli ganska kallt men de är rätt tåliga i grunden. Hmm.
 
1587420063925.png

Gjorde denna "kruka" men nu efteråt kommer jag på att jag har inget att plantera eller plantera i. Smart! inte mycket!
 
Har slutprovet i idrott senare idag (ikväll) och känner mig inte alls förberedd. Har spenderat hela dagen på att plugga inför det och min plan med att vara ute i god tid gick ju minst sagt åt skogen. Men men, har i alla fall läst ut kursboken nu. Imorgon ska jag ägna mig åt att svara på frågorna efter varje kapitel och ta reda på det som inte fastnat.

Jag glömmer hela tiden bort att allt tar så mycket längre tid med min hjärna än vad det brukar. Tidigare kunde jag göra något och så fastnade det, helt utan ansträngning. Kunde memorera hela provhäften inför prov. Men det går inte längre. Jag kan sakna den delen av mig och min hjärna, för jag minns än idag mycket av det jag memorerade då. Trots att det är upp emot 6 år sedan. Samtidigt är jag glad att vara förbi den tiden, det var en hemsk tid och jag hatade att vara i skolan. Nu kan jag uppskatta skolan på ett helt annat sätt, kanske för att jag får utmaningar? Om än för stora...

I alla fall... jag kan inte sova. Men ska lägga bort mobilen och i alla fall vila hjärnan. Vet att jag inte kommer komma någon stans med att vara vaken hela natten (ytterligare en sak som min hjärna säger nej till, även om den inte samarbetar när det är dags att somna :cautious:) ändå!
Godnatt Buke och godnatt världen! Nu ska jag ta mina elefanter och bädda ner mig själv i täcket :)
 
Vilken fantastisk dag det varit i dag. Stralande sol, runt 25*C och alla (2 :p) ytter dorrar har statt pa vid gavel medan jag skrotat runt i tun T-skjorta, shorts, och flip-flops.

Jag undrar om jag ska våga lämna palmerna ute ikväll.... det ska visserligen bli ganska kallt men de är rätt tåliga i grunden. Hmm.

Forsta gangen jag landade i Lugano, i Sweitz, var i February (for manga ar sedan) och snotacket lag tjockt uppepa palm-kronorna langst Lugano sjon.:D
 
Dricker kaffe, och lyssnar på tvättmaskinen som inte skulle vara igång då jag tänkt lyssna på en föreläsning. "Någon" tyckte att det var en ypperlig ide att starta den innan han åkte till jobbet fast vi inte tvättar dagtid just för att den stör mig då tvättstugan ligger vägg i vägg med kontoret :meh:
Har inte kollat vilket program han valt men det är allt ifrån 1- 3 timmar :arghh:
 
Sitter på jobbet och väntar på att jag ska få gå hem. Det är typ en halvtimme kvar. Sen ska jag hem och sova några timmar och sen kommer äääääntligen hovslagaren! Min stackars haflinger ser bedrövlig ut bak. Jag skäms ihjäl när någon ser honom. Men idag ska det äntligen bli fixat. Min hovslagare har varit hemma och förkyld, så det är klart man inte tar några risker, men fan vad jobbigt detta med covid-19 är. Alla andra hovslagare har haft fullt upp, eller är också sjukskrivna.

Hade det inte varit för de stängda gränserna hade jag ringt in mitt ex från Irland.
 
Vaknade 5.05 och kollade tyvärr på klockan för att inse att larmet ringer om 40 minuter :cautious: Sov såklart jättegott när det sen ringde. Jaja, fint väder även idag! Alla djuren har fått frukost och även jag. Ska dricka kaffe nu och sen köra ungarna till skolan och dagis.
 
Före påsk sprang jag på en av våra extralärare i förra kursen. Det visade sig att han bor nästan granne med mig. Sen dess har jag såklart sett honom mer (men aldrig tidigare 🤷‍♀️) och inatt drömde jag att han bjöd mig på dejt, kl 00-02 O_o (jag läste konstigaste dejten innan jag somnade). Sen vaknade jag innan dejten så jag vet inte hur det gick :meh: men han hade städat min bil! 😂
 
Glömde ställa väckarklockan men eg spelar det ingen roll.

Stör mig fortfarande på att jag inte fick något av de val jag gjorde till VFU, trodde inte ens att det var möjligt. Och så stör jag mig på att jag har så svårt att hantera det.

Men jag är verkligen inte sugen på att pendla 7+7 mil per dag och dessutom behöva åka igenom Gävle. Barnet kommer få så himla orimligt långa dagar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver lite hjälp från er stickande bukefalister. Jag har en kompis som fyller år i sommar och hon har på sistone börjat intressera...
Svar
5
· Visningar
224
Senast: vilde
·
Kultur Jag försöker komma på namnet på en amerikansk skådespelare, men det kommer inte fram. Han var mest aktiv skulle gissa 90-talet...
Svar
3
· Visningar
520
Senast: AbCdE
·
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
394
Senast: Badger
·
Tjatter Fram tills jag var 30 blev jag kollad typ jämt, även när jag köpte typ trisslotter. Nu fyller jag 38 i år och jag skulle säga att det...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
1 899
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp