Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CXLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns en gata i Västervik. Perugatan.
Alla uttalar den som landet Peru, Peru-gatan.
Alla gamla rävar vet att nejnej. Det är Péerugatan. Vet inte hur många gånger jag fått tänka om när någon ny människa kommer och babblar om Perugatan, den finns ju liksom inte i min värld :D
Blev utskrattad av kollegorna när jag började köra taxi i området! jag fattade inte varför.
 
Såg precis en text på aftonbladet om att det går att veta vilka typer av vin man gillar. Jag har hittills inte smakat ett enda vin som varit gott, så det kändes som en möjligt intressant artikel, kanske skulle jag få veta något nytt om vin och faktiskt få reda på om det finns något gott?

Texten börjar med:
"Föredrar du espresso, cappuccino eller caffelatte? Valet kan avslöja vilket vin du helst beställer in.
– Det finns ett snabbtest, kaffetestet, som avslöjar era smaklökar och vad ni gillar, säger Joe Fattorini.
Testet går till så här: välj det kaffe du föredrar, och lär dig sedan om respektive grupp."

Jag tror det är kört. Jag avskyr kaffe :rofl:
 
Såg precis en text på aftonbladet om att det går att veta vilka typer av vin man gillar. Jag har hittills inte smakat ett enda vin som varit gott, så det kändes som en möjligt intressant artikel, kanske skulle jag få veta något nytt om vin och faktiskt få reda på om det finns något gott?

Texten börjar med:
"Föredrar du espresso, cappuccino eller caffelatte? Valet kan avslöja vilket vin du helst beställer in.
– Det finns ett snabbtest, kaffetestet, som avslöjar era smaklökar och vad ni gillar, säger Joe Fattorini.
Testet går till så här: välj det kaffe du föredrar, och lär dig sedan om respektive grupp."

Jag tror det är kört. Jag avskyr kaffe :rofl:
Jag läste något om att det skulle finnas en gen för smak av ett särskilt ämne (något på t?) som finns i vin, och att man ärver den. Saknar man den så brukar man inte tycka om vin.
Kanske samma grej finns i kaffe?
 
Jösses har lyssnat på en låt som går på repeat i en timme på yt, men jag har lyssnat på den tre gånger om nu - och musiken är från ett spel :rofl: Jag spelar inte ens! Men såg på när någon spelade igenom den på Youtube och den var så söt, och musiken så fin :love:

(Spelet är Bad End Theater om någon är nyfiken, jag tittade på markiplier när han spelade den. Musiken är från eftertexten.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 940
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 790
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 089
Senast: Dorinda
·
Fritid Vill dra på nån liten semester i sommar. Har i tanken att åka till Järnvägsmuseet i Gävle, så sambon kan få se det med. Men sen tar det...
Svar
2
· Visningar
169
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp