Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Även här har den vackra snön från igår bytts mot snöblandat ösregn och blåst. Jag var ute en liten stund utan vantar och det var INTE behagligt, kan jag säga.... :meh: Hästarna verkade YTTERST tacksamma över att få komma in i stallet. Jag vet inte om det är de gamla rejäla väggarna, eller vad det är, men det råder ett sådant lugn i mitt stall. Till och med när det stormar utanför. Vinden kan vina runt knutarna, men stänger man stalldörren så blir det nästan knäpptyst. Och då har vi ändå öppet upp i nock..... Lite kusligt nästan.... :nailbiting: Men mest behagligt :) ! Det har nog stått välskötta välmående djur där en gång i tiden, vill jag inbilla mig.
 
Efter att ha kollat på lite väl mycket olika amerikanska klipp på youtube efter onsdagen, så antar jag att mina algoritmer sabbats något så jag fick ett förslag om en video där någon påstår att hans MS blev botad när han fann Jesus på något vidrigt center. Så jag antar att jag borde göra samma resa nu? Man måste väl ändå kunna lita på en tv-evangelist??? :D

(OBS packar naturligtvis med mig kolloidalt silver isf för säkerhets skull.)
 
Tog sin tid att komma hem idag, pga vädret vilken kanske inte ens behöver tilläggas. Inga olyckor på vägen när jag åkte däremot så det var ju skönt att folk är duktiga på att ta det lugnt.

Superbra lärare idag :bow: så värt att åka i rusk helt klart.

Mina egna hästar fick vila idag. Hade tänkt lägga in vilodagen senare under veckan, men aja detta blir nog också ok.
 
Nä nu är det hög tid att lägga sig; lär nog somna gott efter lite motion I stallet ikväll 😊. Var såå seg och trött när jag kom dit men får alltid energi så blev piggare 👍. Trotsade ruskvädret och tömkörde I skritt en halvtimme; så blev dagens utmaning I january challange avklarad ✌. Jag tyckte det fick räcka så ikväll och pållan hade då inga invändningar emot det, haha! Natti natt! ☺
 
@Tranan

Blink blink använd liknande dessa nästa gång :D.
A5DA5011-4AC4-411F-8A75-720D374474EE.jpeg
 
Det gick att köra hem också, men jag fick hålla 60 på 90-vägen eftersom snömodden börjat frysa på. Fick en bussjävel alldeles för nära också :down: den låg så nära att jag inte ens vågade köra in på en hållplats och släppa förbi. Tack och lov så var vi nästan i stan då så jag slapp den.
 
Jag överlevde hemåkningen. Regnet hade sköljt bort det mesta av snömoddet, men det var fortfarande fläckar av is här och där. Den halva sjön hade blivit en hel sjö. Aldrig sett så mycket vatten på den delen av vägen.
Hade stor klump i magen när jag körde genom den, visste ju inte exakt hur djup vattnet var, hur pappas bil skulle klara det osv. Men klarade det ändå bra över till slut, lugnt och metodiskt så gick det galant. :up: Hade på känn att det nog skulle gå annars hade jag såklart vänt och hittat en annan väg.

Alldeles iskall in i märgen efter två och en halv timme i stallet/ridhuset. Så nu ska jag dricka lite te innan jag går och lägger mig i sängen. Hoppas katten vill vara med, då blir det varmt och gosigt :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
714
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
661
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
327
Senast: Törnrosa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 124
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp