Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Middagen ar avaten och Maken stadar koket. Jag har just tagit en promenad med en hund ... den andra far ingen promenad i kvall (och hon blir sa glad sa glad :cautious:).
Middagen var god ... men blabars sasen inte riktigt vad jag vantat mig. Lite for mycket blabar, jag tror jag valjer blackberries nasta gang ... kanske i morgon:p

Nu ar det snart dags for en film, mer vin, och ... glass. Jag gor efteratt ett par ganger per ar ... I dag var en av de gangerna och efteratten gick blev inte bra. Inte alls bra. :meh: Men glass ar bra och vin ar bra sa det blir nog mycket bra i alla fall.:)
 
67AA1A99-277C-4934-A1CC-B295A0CA3DAF.png
 
Vi har inte ens firat nyar annu. :cautious:

Middagen var i alla fall god, filmen lagom snall, och jag dricker fortfarande vin och nu ater jag ocksa diverse farska bar ...

Har ar middagen, NY stip steak, pommes av jicama (sa himla gott!) radisor som kokats och plattats till innan de blev friterade (jag brukade gora sa med roda potatisar nar jag kunde ata dem. Det har blev nastan lika gott ... behover bara fundera ut kryddningen battre), watermelon radishes som blivit "stekta" i lite olja (och forvanansvart val kryddade da jag bara slangde i vad jag hade narmast) och till allt blabarssas ... lite for mycket blabar for mig, men jag ska nog hitta ett bra alternativ (bjornbar och inte sa mycket
IMG_1350.jpeg
 
Vaknade 6:25 typ. Tog morgonmeds och upptäckte att jag doserat fel, fattar inte hur jag lyckats med det. Tur jag hann se. Sen sov jag nån timme till.
Det är så tyst! :up:
Orkade inte vänta in tolvslaget inatt så la mig ca halv tolv, hörde att det small men det small mindre än det brukar göra på nyår. :up:
Funderar på att köpa en pizza idag, det är väl på nyårsdagen man ska äta pizza?
 
God fortsättning på er! Jag mer eller mindre sov på tolvslaget men vaknade till när det började panga (rätt långt bort, folk här är rätt smarta och smäller inte så länge och på behörigt avstånd från byggnader) :D Kisse brydde sig inte, hon bara hoppade till fönstret för att kolla vad det var.

Jag är glad att jag bor mellan två brandmän... garanterat INGA raketer nära mig :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kan inte människor gå i ide, när högt utvecklade djur som björnar, kan? Någon läkare/biolog som kan förklara? Visst vore det...
Svar
14
· Visningar
713
Senast: Otherside
·
Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
652
Senast: Luff
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
323
Senast: Törnrosa
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 054
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp