Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy sjutton vad tråkigt! :( Du har ingen bild där man ser sakerna i bakgrunden, typ en katt/hund/barnbild eller så? Där det syns att de var hela, alltså

Tyvärr inte! Lampan har suttit uppe i taket och tavlan har hängt på väggen där jag inte fotat något. Vet inte vad jag ska göra om de vägrar, det är som sagt inte ens pengarna som är det viktiga utan att två saker jag älskade har gått sönder.
 
Tyvärr inte! Lampan har suttit uppe i taket och tavlan har hängt på väggen där jag inte fotat något. Vet inte vad jag ska göra om de vägrar, det är som sagt inte ens pengarna som är det viktiga utan att två saker jag älskade har gått sönder.

Förstår det :( Är det helt trasigt bortom all räddning, eller kan det gå att laga hjälpligt? Även om det såklart inte blir lika fint, det fattar jag ju
 
Förstår det :( Är det helt trasigt bortom all räddning, eller kan det gå att laga hjälpligt? Även om det såklart inte blir lika fint, det fattar jag ju

Ja och nej, det har gått hål i tavlan, inte stort men man ser det. Och lampan är hel men den lilla glasfjärilen som satt på den - som var det som gjorde den speciell är borta. Hade varit lättare om det varit i bitar inte småskavanker
 
Jag har faktiskt haft en bra dag idag! Har fått gjort en del och det har känts som att jag inte bara "sovit bort" dagen. Har inte hunnit kolla på en endaste social media under dagen :)

Nu kollade jag på en social media och känner mig... besviken. Eller något liknande. Jag vet inte hur jag ska beskriva känslan jag känner just nu. Ska försöka förklara lite kort... i högstadiet var jag främst med tre personer. Men ibland var vi med fem andra tjejer när vi hade tid där vi jobbade utan bevakning av lärare. Nu, ikväll, har alla utom jag och en av personerna jag var mest med fått veta att dessa personer haft en återförening med kompisgänget. Så alla har lagt ut bilder och videos på varandra och på vad de gör på sina stories där de skriver "återförening med bästa kompisgänget" och "återförening".

Jag vet att jag själv valde att gå gymnasiet i ett gymnasie dit ingen annan ansökte och att mitt program skiljer sig mycket från de "normala" programeb i gymnasiet. Jag förstår att mycket har hänt på nästan ett år och att vi lite vuxit ifrån varandra. I alla fall har jag vuxit ifrån några av dem. MEN, två av personerna som var där, har jag haft mer eller mindre daglig kontakt med. Men de har inte nämnt något om denna återföreningen.

Det känns som att jag plötsligt fick se deras sanna jag. Jag vet att jag är onormal, annorlunda, konstig, skäms inte osv. Men vi umgicks ändå dagligen i tre års tid och jag har haft mer eller mindre sporadisk kontakt med alla. Ingen verkar ha något emot mig, så jag förstår inte varför de inte nämnt detta för mig.

Men absolut ska de få ha kul utan mig, det säger jag inte något om. Men just att de kallar det en återförening och bjuder in alla utom två personer känns inte jätteschyst direkt.

Men men, i detta nu tittar jag på TV med mamma och det är också väldigt mysigt :heart
 
Nästa gång jag köper häst ska jag köpa en liten, kortbent, långsam ponny :cautious: Just promenerat en liten bit med häst + ponny, och de har ju sånt jäkla kliv båda två så det är värsta powerwalken att gå med dem :D
Måste sitta och vila några minuter innan jag sätter igång med storstädning av hästen :laugh:
Jag tycker att det låter som att din nästa häst är en fd fullblodsgaloppör :angel:
 
Jag har precis gått och lagt mig. Ena hunden fick en plötslig och mycket oväntad allergisk reaktion med kräkningar och nässelutslag tidigare under kvällen och såg ut som en shar pei. Så jag har fått prova på onlineveterinär för första gången - det fungerade faktiskt väldigt bra. Svullnaden började lägga sig medan vi pratade så hon tyckte att vi kunde avvakta. Nu hoppas jag att vi får en lugn natt.
 
Jag är vaken, som vanligt vid den här tiden :meh: Mår iallafall inte illa längre som jag gjorde när jag skulle sova. Helt plötsligt från ingenstans kom världens illamående, var rädd för att bli sjuk eftersom jag har mycket viktigt att göra idag. Men känner inte av ett spår av det nu, så förhoppningsvis var det nåt ytterst tillfälligt. Pizzan kanske :cautious:
 
Han vågade sig fram igår kväll
Stilig gosse!
20200521_220429.jpg
 
Bestämt mig för att ringa flyttbolaget på måndag, då är jag förhoppningsvis mindre upprörd och känslosam och kan agera lite mer rationellt. Bättre än att gå igång och bli vansinnig och emotionell. Dessutom hittar jag inte heller en av de få dyrbara smyckena jag har så det här börjar bli löjligt.

Naturligtvis skulle jag ta med mig det personligen men i kaoset följde det tydligen med i flytten (hann inte lägga det i väskan) och nu är det borta ur påsen där jag lagt det särskilt. Jaja. Fattar inte hur flyttfirman någonsin använt de här underentreprenörerna eller att de kan säga att de är trevliga och vänliga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Helt plötsligt gick elen i vissa delar av huset, men inga säkringar har gått :confused: Maten var klar så vi satte oss och åt, medan vi...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 857
Senast: tanten
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
6 056
Senast: Trott
·
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
50 51 52
Svar
1 025
· Visningar
29 633
IT & mobiler Jag skulle skriva ett inlägg i den lokala Facebook-gruppen genom appen, men rutan för att skapa ett inlägg finns inte. Kikade runt i...
Svar
10
· Visningar
501
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp