Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker putsa silverörhängen som var helt gröna. Nu har jag lyckats med hjälp av folie, bikarbonat , ättika, salt och vatten fått dem iaf vanligt icke-putsat silver. Tyvärr är de i ett spindelmönster så jag kommer inte åt att putsa ordentligt. Vilket är problemet när jag försöker använda silverputsmedel.

Är det någon som har tips?
Testa tandkräm, bara att skölja bort med vatten. :)

Förra vintern när det var kallt i sängen när jag skulle lägga mig fyllde jag tomma 1,5 l petflaskor med varmt vatten och la under täcket en stund innan. Varmt och skönt att krypa ner sen, men med elpriserna i vinter så får det nog bli värmedynan istället för varmvattenberedaren.
 
Blev så trött på mig själv idag, orkar inte när man är så puckad 😂

Jag storhandlade i en butik där jag inte brukar handla, fixade så att jag kunde självscanna och hade med mig fyra stora kassar att packa maten i. Började handla, det tog sin tid eftersom jag inte hittade i butiken och inte hade en klockren handlingslista. Rätt skönt ändå att gå och handla i lugn och ro, det är egentid för en småbarnsförälder :D Scannade mina varor och allt funkade fint.

När jag kommit igenom hela butiken och precis plockat på mig en hel del saker från frysdisken insåg jag misstaget.

Jag har alltså självscannat varor för 3000 kronor och bara lagt allting rakt upp och ned i vagnen. OVANPÅ mina medhavda kassar. Så dumt 😂😂

Orkade inte ens bli upprörd utan suckade och skrattade lite om vartannat och ställde mig och packade om allting innan jag lämnade scannern och betalade. Nästa gång kommer jag kanske ihåg hur man gör 😅
 
Testa tandkräm, bara att skölja bort med vatten. :)

Förra vintern när det var kallt i sängen när jag skulle lägga mig fyllde jag tomma 1,5 l petflaskor med varmt vatten och la under täcket en stund innan. Varmt och skönt att krypa ner sen, men med elpriserna i vinter så får det nog bli värmedynan istället för varmvattenberedaren.

Jag kör vattenkokaren så går det mycket snabbare. Kör tills det kokar (fast man egentligen inte ska göra det) och häller i, sedan håller det sig lång tid. Särskilt som riktiga varmvattenflaskor håller värmen mycket bättre.

Fö har jag varit extremt miljö (el?) ovänlig och tagit en lång varm dusch. Av någon anledning frös jag idag, trots att jag allmänt inte är särskilt frusen av mig. Och det enda som hjälper när man fryser inombords är en riktigt varm dusch. Så om min BRF (iofs 548 lgh) höjer avgiven pga ökade elkostnader är det mitt fel.
 
Så man ska byta däck varje säsong?

Det har jag aldrig fått höra varken ifrån Bilias verkstad eller den lilla jag lämnar in bilen på ibland. Dom kontrollerar mina däck vid byte och säger om dom är ok eller inte. Känns som ett enormt slöseri på miljön att köpa nya däck varje år.
Har du inte vinter och sommardäck ?
 
Jobbet klar och har lagat middag så den är färdig. Ska iväg på spinning och sambon veckohandlar efter sin kontorsdag, så skönt att ha maten klar då vi båda blir sena.
Funderar nu på om jag ska ta vägen förbi garnbutiken innan spinningen? 🤔
 
Så man ska byta däck varje säsong?

Det har jag aldrig fått höra varken ifrån Bilias verkstad eller den lilla jag lämnar in bilen på ibland. Dom kontrollerar mina däck vid byte och säger om dom är ok eller inte. Känns som ett enormt slöseri på miljön att köpa nya däck varje år.
Nä, däck är förvisso färskvara men de håller fler säsonger och rätt förvarade håller de än längre.
 
Jag kör vattenkokaren så går det mycket snabbare. Kör tills det kokar (fast man egentligen inte ska göra det) och häller i, sedan håller det sig lång tid. Särskilt som riktiga varmvattenflaskor håller värmen mycket bättre.

Fö har jag varit extremt miljö (el?) ovänlig och tagit en lång varm dusch. Av någon anledning frös jag idag, trots att jag allmänt inte är särskilt frusen av mig. Och det enda som hjälper när man fryser inombords är en riktigt varm dusch. Så om min BRF (iofs 548 lgh) höjer avgiven pga ökade elkostnader är det mitt fel.

Din lilla huligan :p Jag har också duschat en relativt lång varm dusch, annars hade jag inte kunnat röra mig (naprapaten var högst oimponerad av mig igår :laugh:).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd. Hoppas jag hann först nu ...
100 101 102
Svar
2 032
· Visningar
111 623
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
14 466
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 882
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 204
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp