Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Planer för dagen? Laga mat och fixa dessert :) ! Desserten ska stå minst 3 timmar i kylen, så den gör jag nog rätt tidigt för att vara på den säkra sidan. Maten är en enkel (men förhoppningsvis jättegod :) !) kycklinggryta som inte ska puttra särskilt länge så den får vänta till sen eftermiddag, tror jag. Tror också att jag ska svänga ihop en omgång saffransbiscotti idag. Det var ju meningen att mina föräldrar skulle fått i julklapp, men sedan blev jag ju sjuk och allt ställdes in. De kommer och hämtar nyårsmat sedan, så det skulle vara kul att kunna slänga med biscottin också....

Däremellan ska jag väl titta på TV, skriva lite (jag är 5!!! sidor ifrån de första 100 nu :) ) och bara slappa i största allmänhet.
 
Sovit skitdåligt inatt och ska jobba till 19 ikväll, sen stressa hem och ta in hästarna innan det börjar skjutas raketer. Förra året var det så det nästan kändes som kriget hade kommit, hoppas det blir lugnare ikväll. :crazy:

Usch, känner inte alls för att gå med hästarna i mörkret och leran utan belysning och med ev vildsvin i farten. Hoppas viltet inte är i rörelse och att ingen tjuvstartat med raketerna. 😱
 
Blev väckt klockan 7 :sleep:
Lycka till att vara vaken till midnatt…
Har skippat det i ganska många år (att vara vaken vid tolvslaget) och överlevt. Sömn är viktigare än den artificiella tidpunkten. Dock hjälper det såklart om man bor på en plats där det inte bryter ut ett mindre krig exakt vid tolvslaget utan max några enstaka raketer på flera kilometers håll.

Men om du absolut vill vara vaken vid tolvslaget kanske en kort tupplur vid lunch kan vara en lösning!
 
På lokala ÖoB i veckan hade de satt upp en stor gatupratare där det stod att de INTE sålde fyrverkerier med reklam/anvisning för nånstans i närheten där de gjorde det. Fick stor lust att klistra över ”rekommendationen” med en stor A3 med texten ”Tack ÖoB, det borde ingen annan heller få göra” .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Jag har en mopedbil js60, den var på service för en vecka sedan där allt kollades etc. Men idah när jag åkte hemifrån (-18) så började...
Svar
5
· Visningar
389
Senast: Tranan
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
67 495
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
18 751
Senast: Cambrie
·
  • Artikel
Hästnyheter Med tanke på köldsmockan som gripit tag om stora delar av landet efterfrågade vi hur ni läsare gör för att hjälpa både hästarna och oss...
Svar
0
· Visningar
120
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp