Vad gör vi? Del CCXII

:angel: Insåg att storleken på hoodien som jag trodde var fel, var min gamla hoodie (båda är svarta). Den nya är rätt storlek. Tur att jag insåg det innan jag ringde och härjade med kundtjänst :laugh: Tyckte den kändes underligt stel och sliten efter en tvätt.

Framstegsrapport:

-Laga jobbyxor ✅
-Baka sockerkaka ✅
-Gå en promenad ✅
-Tvätta Dags att dra igång fjärde och sista maskinen samt vika omgång två.

Sockerkakan står i ugnen, ett experiment med smaksättning av apelsin och choklad. Får se vad det smakar när den är klar. Smeten var fantastisk i alla fall.

Tack och lov är det en BR och jag har pratat med föreningen som säger att det inte kommer bli någon tvångsförsäljning så länge hen betalar avgiften. Inga bolån. Så det är avgift, el + gas (gasspis). Och att se till att hen har ett kort att handla mat med. Fattar inte hur kortet blivit spärrat när jag vet att hen har mycket gott om pengar. Men hen har fått straffavgifter.

Ja, håller med om godman, men det måste ske frivilligt. Förvaltare kan tvingas men det måste tingsrätten besluta om.
Kanske ett coopkort som bara går att handla på hos dem? Utan kredit och dit du kan hjälpa till att swisha in beloppet eller autogiro?

Framstegsrapport:

-Laga jobbyxor ✅
-Baka sockerkaka ✅
-Gå en promenad ✅
-Tvätta Dags att dra igång fjärde och sista maskinen samt vika omgång två.

Sockerkakan står i ugnen, ett experiment med smaksättning av apelsin och choklad. Får se vad det smakar när den är klar. Smeten var fantastisk i alla fall.
Jag gjorde tigerkaka med en del apelsin och en del kakao idag. Den blev magisk!

Kanske ett coopkort som bara går att handla på hos dem? Utan kredit och dit du kan hjälpa till att swisha in beloppet eller autogiro?

Lösningen är ett enkelt Nordea visa debitkort. Hen handlar på både Coop och ICA. Hens bank är Nordea. Hen behöver föra över den betydande summan hen har på sitt personkonto till ett sparkonto, sedan koppla ett kort till personkontot. En stående överföring med en rimlig summa från kontot med stora summor som hen kan använda till matinköp. Allt det här är egentligen helt okomplicerat särskilt om man går till ett kontor som hen gör. Men! Hen behöver ha kort och kod med sig. Och det är där allt tjorvar.

Kortet skickas ju hem till hen liksom koden. Sedan använder man ju koden för att gå in på internet banken och aktivera det. Alt kan hen gå till Nordea kontoret med kort och kod. Hen säger att hen inte får någon kod utan att postnord stjäl den i postfacket. Någon skulle behöva hjälpa hen med att aktivera kortet och sätta räkningarna på autogiro. Det skulle lösa i princip allt.

Har ont i magen. Katten är vinglig och har lagt sig i sängen.
Blir att sova tidigt i dag också.

Har en lite prekär situation i morgon. Jag kommer inte kunna jobba på plats, och vill ta semester för att kunna ge katten de sista doserna av Bupaq, sen tror jag inte det borde vara några problem att jobba, bara jag får gå hem i tid så jag kan ge de andra två medicinerna.
Men chefen är utomlands på semester.
Så jag kommer helt på eget bevåg bara ta semester i morgon. Jag tror hen förstår och tycker det är okej. Hoppas iaf.
Alla andra kollegor som borde få veta har fått veta och de är okej med det... Men jag blir ändå nervös. :nailbiting:

Varit hos en kompis och myst med hennes hundar
Tyvärr löpte ovatjarkan så hon fick bara hälsa och sen in i ett annat rum
Världens goaste hund som är korad i lydnad

Pust, lite mindre ågren nu. Pratade med en annan släkting som tidigare hjälpt till men inte gör det längre eftersom min släkting som mår psykiskt dåligt anklagat dem för massor av grejer och skrek och slängde ut dem. Men! Hen bor i Göteborg och kan åka över med kontanter imorgon så det fungerar i några veckor. Sedan kan hen beställa kort och kod på kontoret. Jag åker ner när det kommit fram och hjälper hen att aktivera och sätta räkningar på autogiro. Känns som en bra plan.

Nu äter jag babyplommontomater och dricker te.

Trevligt dag! Först kom en kompis hit på fika. Har inte träffat henne på länge så det var fint att få prata en stund :)

Sen tidig middag hos föräldrarna. Och på eftermiddagen/tidig kväll har jag börjat på steg 1 inför att förhoppningsvis renovera mitt kök+vardagsrum - räkna på budgeten. I veckan ska jag försöka få tag på mäklare för värdering av lgh inför diskussioner med banken 😁

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 622
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 924
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 781
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 079
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Husvagnsrenovering
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur