Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, vet inte om jag ska skratta eller gråta. Bestämde tid med en i stallet och red ut ihop. Förvarnade innan att hästen är under igångsättning så vi behöver ta det lugnt. Fick trava ikapp nästan hela tiden och till sist är min stackars häst så trött så jag struntar i att vi kommer på efterkälke. Sen när vi har en dryg km hem förklarar ryttaren att hon alltid galopperar på kantzonen hem. Jag säger att det orkar inte min häst. Får till svar ”okej, då ses vi i stallet” och sen sticker hästen i 190 knyck…

Tack och lov att jag har tränat min häst för att vara själv oavsett vad andra gör. Vi skrittade hem lugnt, det var lerigt och blött hela vägen, så inget jag skulle vilja galoppera i även om hon orkade (hon blev trött av att skritta för det var så tungt underlag).

Men själva rundan var trevlig iaf. Försöker tänka positivt. Försöker…
Sicket jävla sätt rent ut sagt. Den hade jag aldrig ridit med igen.

oskriven regel att den som vill ta det lugnt är den som bestämmer takten
 
Sicket jävla sätt rent ut sagt. Den hade jag aldrig ridit med igen.

oskriven regel att den som vill ta det lugnt är den som bestämmer takten

Det har jag tyvärr aldrig fått uppleva. Ja, förutom de gånger min häst varit den som varit mer igång, då har jag lydigt gjort halt och väntat in.

Men det finns många fler att rida med i stallet, så jag ger inte upp än. Iaf inte förrän jag fått lära mig alla olika ridvägar. :)
 
Sicket jävla sätt rent ut sagt. Den hade jag aldrig ridit med igen.

oskriven regel att den som vill ta det lugnt är den som bestämmer takten
Håller helt med! Då kunde vederbörande kläckt ur sig att den minsann vill rida si och så fort och ridit själv istället...Men givetvis särskilt trist med en sån när man är ny och vill lära sig ridvägarna...Nej usch för sånt beteende som sagt, skulle aldrig falla mig in att bete mig så.
 
Otroligt vad en god natts sömn kan göra. Sov i nästan åtta timmar även om jag vaknade tre gånger så lyckades jag ta mig ur sängen utan större problem.

Ikväll ska jag ominstallera windows och nedgradera till 10 för att se om det hjälper med min kodi - jag använder den för att streama filmer och serier från min dator via en android tv box till tv i vardagsrummet och sovrummet. Den fungerar på en annan dator med 10 men inte 11 på den nya. Så ska se om det hjälper.
 
Gårdagens hästdos löste inte alla problem men nästan. Vaknade upp med näsblod, så det var ju mysigt.
Ska ägna dagen åt SBA, så jag slipper interagera för mycket med människor :cautious:

Kollegan är i färd med att skapa uppror. Jag tycker han har rätt osv men fann mig väldigt irriterad över att han tog upp allt skräp igen. Beror så klart på att jag själv inte har någon fighting spirit kvar just nu, jag håller ju egentligen med kollegan. Dock vet jag inte om jag orkar kriga just nu. Vi får se hur det blir med det.
 
Gårdagens hästdos löste inte alla problem men nästan. Vaknade upp med näsblod, så det var ju mysigt.
Ska ägna dagen åt SBA, så jag slipper interagera för mycket med människor :cautious:

Kollegan är i färd med att skapa uppror. Jag tycker han har rätt osv men fann mig väldigt irriterad över att han tog upp allt skräp igen. Beror så klart på att jag själv inte har någon fighting spirit kvar just nu, jag håller ju egentligen med kollegan. Dock vet jag inte om jag orkar kriga just nu. Vi får se hur det blir med det.
Man behöver inte alltid kriga, ibland räcker det med att bara hålla med och stötta på så vis.
 
Jaha, vet inte om jag ska skratta eller gråta. Bestämde tid med en i stallet och red ut ihop. Förvarnade innan att hästen är under igångsättning så vi behöver ta det lugnt. Fick trava ikapp nästan hela tiden och till sist är min stackars häst så trött så jag struntar i att vi kommer på efterkälke. Sen när vi har en dryg km hem förklarar ryttaren att hon alltid galopperar på kantzonen hem. Jag säger att det orkar inte min häst. Får till svar ”okej, då ses vi i stallet” och sen sticker hästen i 190 knyck…

Tack och lov att jag har tränat min häst för att vara själv oavsett vad andra gör. Vi skrittade hem lugnt, det var lerigt och blött hela vägen, så inget jag skulle vilja galoppera i även om hon orkade (hon blev trött av att skritta för det var så tungt underlag).

Men själva rundan var trevlig iaf. Försöker tänka positivt. Försöker…
Men vilken idiot på ren svenska!
Exakt detta hände mig för massor av år sedan. Jag satt på en unghäst. Tror ni jag fick mig en resa eller??! Jävlar vad arg jag var när vi kom fram. Sista ridturen tillsammans med den människan kan jag säga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 563
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Laserkisse (st)hjälper matte bädda:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
70 138
Senast: bumpo
·
Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 226
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 197
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp